اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

افزایش تولید همزمان با افزایش ظرفیت سازی در صنعت فولاد

تولید کنندگان فولاد با افزایش تولید همزمان با افزایش ظرفیت نصب شده در کشور توانستند در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال جایگاه دهم تولید فولاد در جهان را حفظ کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، صنعت فولاد کشور در ادامه مسیر رشد و افزایش تولید در یکی از محصولات زنجیره ارزش در مقایسه با سایر محصولات تولیدی در این صنعت به حد نصابی جدید دست یافته است.

آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور نشان می‌دهد از ابتدای امسال تا پایان دی ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که در مقایسه با سال قبل با رشد ۹.۱ درصدی پیشتاز رشد تولید در میان سایر تولیدات فولادی است.

احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران می‌گوید: ظرفیت نصب شده صنعت فولاد ایران دارد به ۴۰ میلیون تن نزدیک می‌شود و پیش بینی‌ها بر این است که ما از ۵۵ میلیون تن هدف گذاری ۱۴۰۴ قطعا عبور خواهیم کرد و ظرفیت نصب شده ایران بالاتر خواهد رفت.

یعقوبی معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این باره می‌گوید: با کمک تولیدکنندگان در این صنعت جزو ۱۰ کشور برتر تولید کننده فولاد دنیا هستیم و در زمینه صادرات نیز رتبه پانزدهمین صادر کننده فولاد دنیا را به خود اختصاص داده ایم.

به گفته وی در بومی سازی نیز توانسته ایم قطعات، تجهیزات و مواد اولیه مصرفی مورد نیاز داخلی را ۸۰ تا ۹۰ درصد خودمان تهیه کنیم. 

تولیدکنندگان فولاد در سایر محصولات زنجیره ارزش این صنعت در تولید گندله سنگ آهن رشد ۷ و ۷ دهم درصدی، فولاد میانی رشد ۵ درصدی و مقاطع تخت فولادی نیز رشد یک درصدی داشته اند. احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره این افزایش تولید‌ها می‌گوید: افزایش ظرفیت تولید فولاد در ایران و سایر کشور‌ها در حال انجام است، اما کشورمان با افزایش تولید بیشتر و ظرفیت سازی مناسب توانسته جایگاه دهم تولید فولاد در جهان را حفظ کند.

همچنین بیش از ۲۴ میلیون تن از محصولات زنجیره ارزش در صنعت فولاد کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱ درصدی داشته است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا