اقتصاداقتصاد و تجارتتجارتتغذیهصادرات و وارداتصادرات و وارداتکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

اقدام چراغ خاموش وزارت جهاد کشاورزی برای ممنوعیت صادرات پیاز/ کمیسیون کشاورزی ورود می کند

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: طی هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی به صورت چراغ خاموش صادرات پیاز را ممنوع کرده و از محموله های صادراتی جلوگیری شده است.

ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص ممنوعیت صادرات پیاز، گفت: طی هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی به صورت چراغ خاموش صادرات پیاز را ممنوع کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: محصول پیاز در مزرعه با قیمت هر کیلوگرم ۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود و این قیمت هزینه تولید تولیدکنندگان را نیز تامین نمی‌کند اما با این شرایط وزارت جهاد کشاورزی تصمیم به ممنوعیت صادرات آن گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از کشاورزان پیازکار به دلیل قیمت پایین مزارع خود را شخم و یا اینکه محصول تولیدی خود را به خوراک دام تبدیل کرده‌اند، عنوان کرد: با دستور معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در بندرعباس و سایر مرزها از محموله‌های صادراتی پیاز به اروپا و کشور ترکیه جلوگیری کرده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات پیاز باعث می‌شود تا بازارهای هدف صادراتی را از دست بدهیم و از سوی دیگر محصول کشاورزان بر روی دست آنها باقی بماند، تصریح کرد: از هفته آینده نیز برداشت پیاز در جنوب استان کرمان آغاز می‌شود و مشخص نیست چه کسی پاسخگوی کشاورزان پیازکار خواهد بود.

اعظمی با اشاره به اینکه با آغاز برداشت پیاز با مازاد محصول در بازار مواجه می‌شویم و مبنای تصمیم‌گیری در خصوص ممنوعیت پیاز مشخص نیست، ادامه داد: این موضوع در دستورکار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار می‌گیرد تا با افرادی که اقدام به اتخاذ چنین تصمیمی کرده‌اند به شدت برخورد شود./خانه ملت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا