اخباربرگزیدهاقتصاداهم اخباربازارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیسلامتصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

انتخاب رئیس اتاق بازرگانی تهران به عنوان چهره سال صنعت دارو

در کنفرانس پایان سال صنعت دارو محمود نجفی عرب به دلیل ایفای نقش ممتاز در توسعه و پیگیری مشکلات صنعت دارو، به عنوان چهره سال 1402دارو معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، کنفرانس پایان سال دارو با موضوع «بررسی حکمرانی دارو و ملاحظات سرمایه‌گذاری» به بررسی مسائل ساختاری و سناریوهای حکمرانی و رویکردها و نگرش‌های مختلف در عرصه مدیریت و اقتصاد دارو پرداخت و فعالان صنعت تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی و صاحب‌نظران این حوزه در سخنرانی‌ها و پنل‌ها، شرایط کنونی و چشم‌انداز پیش روی این صنعت را تشریح کردند. تحلیلگران این حوزه با بررسی فراز و فرودهای سرمایه‌گذاری در صنعت دارو و سلامت در سال جاری، شرایط سال آتی را نیز با تمرکز بر مباحث حکمرانی مورد واکاوی قرار دادند.

کنفرانس سال ۱۴۰۲ بیش از هرچیز، زیر سایه بحران نقدینگی، به عنوان مهمترین چالش زیست‌بوم دارویی کشور قرار گرفت و سخنرانان نسبت به آن، توجه ویژه‌ای داشتند. به همین دلیل ارائه پیشنهادهای جدید برای تامین نقدینگی و گذر از بحران مالی، از بخش‌های قابل توجه این کنفرانس بود. در این بخش، علی سرزعیم، اقتصاددان، و صادق الحسینی، پژوهشگر، نیز به تشریح پیشران‌های توسعه و چشم انداز اقتصادی سال آتی پرداختند

معرفی چهره سال صنعت دارو

هم‌چنین در بخشی از این کنفرانس، محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، به عنوان چهره سال صنعت دارو۱۴۰۲ معرفی شد و با اعطای لوح و تندیس از او تقدیر شد.

فعالان صنعت دارو، قدرت تصمیم‌گیری، سختکوشی در پیگیری مطالبات صنعت دارو، مدیریت در سازماندهی و تقسیم مسئولیت، اعتقاد به کار تشکلی و جمعی، مقاومت در برابر خواسته‌های تحمیلی از سوی افراد فرادستی، پرهیز از نگرش جناحی در تصمیم‌های تخصصی، نگاه بلندمدت و توان اجماع افراد و گروه‌های مختلف از جمله توانمندی‌های محمود نجفی عرب برشمردند.

ابراهیم ‌هاشمی نیز به عنوان چهره صنعت پخش دارو مورد تقدیر قرار گرفت. گذر از بحران‌های مختلف از جمله بحران نقدینگی با استفاده تدابیر مدیریتی و روح همکاری و فعایت صنفی و تیمی دلیل تقدیر از این چهره صنعت پخش دارو بود.

علاوه بر محمود نجفی عرب و ابراهیم ‌هاشمی، در این مراسم از علی منتصری به عنوان پیشکسوت صنعت نیز تقدیر شد. بسیاری از فعالان دارویی، علی منتصری را استاد خود عنوان کرده و تصریح کردند که ورود، آموزش و ارتقای آنها در زیست‌بوم دارویی کشور مدیون راهنمایی‌ها، حمایت‌ها و انگیزه بخشی‌های علی منتصری بوده و او یکی از نوآوران حوزه‌های مختلف دارو به‌ویژه برنامه‌ریزی و آموزش بوده است.

معرفی دو بانوی ارزش‌آفرین در زیست‌بوم دارویی کشور

در کنفرانس پایان سال دارو ۱۴۰۲ علاوه بر معرفی چهره سال از دو نفر از زنان داروساز نیز تقدیر به عمل آمد. فاطمه اطیابی، عضو هیات علمی دانشکده داروسازی تهران که جزو یک درصد دانشمندان جهان محسوب می‌شود، به پاس یک عمر ارزش‌آفرینی در عرصه علمی و پژوهشی با دریافت لوح و تندیس مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین از نغمه نصر، به پاس یک عمر فعالیت و ارزش‌آفرینی در سازمان غذا و دارو تقدیر شد.

محسن امینی، رئیس دانشکده داروسازی تهران در خصوص عملکرد فاطمه اطیابی و تلاش‌های وی در عرصه علمی و پژوهشی گفت: کارنامه فعالیت‌های ایشان خاص و درخشان است و مقالات ایشان در ارتقای کیفی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دنیا تاثیرگذار بوده. پروژه‌های تحقیقاتی ایشان نوآورانه است و باعث ‌می‌شود که محصولات جدید دارویی در کشور تولید شود. بسیاری از پروژه‌هایی که ایشان برای دانشجویان تعریف کردند قابلیت آن را دارند که فرمولاسیون‌های جدید در بازار دارویی کشور ارائه شود.

هم‌چنین برگزارکنندگان کنفرانس، از نغمه نصر به عنوان پشتوانه‌ای محکم، متین، با دانش و اخلاق‌مدار برای زیست‌بوم دارویی کشور نام بردند که مسئولیت‌پذیری و قانون‌مداری او، راهگشای صنعت داروسازی بوده و کیفیت داروهای ایرانی مدیون تلاش مستمر ایشان است.

کنفرانس پایان سال دارو ۱۴۰۲ که با حمایت و همراهی اغلب تشکل‌های دارویی اعم از سندیکای تولیدکنندگان دارو، اتحادیه واردکنندگان دارو، انجمن صنعت پخش دارو، انجمن علمی اقتصاد و مدیریت دارو، انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت و فدراسیون اقتصاد سلامت برگزار شد، بر ضرورت بهینه‌سازی ساختاری دارو و اهمیت بررسی سناریوهای مختلف حکمرانی و همچنین تاکید بر ضرورت استفاده از ابزارهای جدید مالی در تامین نقدینگی صنعت دارو تاکید داشت./اتاق بازرگانی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا