اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتولید دانش بنیانصنعت و معدنصنعت ومعدن

ایجاد زیر ساخت مشترک بین ایران و روسیه برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان

رئیس سازمان توسعه و تجارت گفت: زیرساخت‌های مشترک دانش بنیان منجر به به توسعه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خروج آن‌ها از منطقه شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، رئیس سازمان توسعه و تجارت بیان کرد: ایران و روسیه ظرفیت بسیار بالایی در بحث دانش بنیان‌ها دارند و میتوانند مکمل بسیار خوبی برای هم باشند؛ همچنین میتوانند خدمات خوبی به منطقه اوراسیا ارائه کنند. این موضوع امروز بررسی و مشخص شد علاقه مندی در دو طرف وجود دارد. حتی زیرساخت‌های مشترک دانش بنیان در منطقه اوراسیا و استفاده از شرکای خارجی بررسی شده است تا به توسعه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خروج آن‌ها از منطقه شود. بازارهای فعلی کفاف تولیدات این کشورها را نمی‌دهد و ایجاد چنین زیرساخت‌هایی می‌تواند صادرات این شرکت‌ها به آفریقا و شرق آسیا را تسهیل کند.

او با اشاره ایجاد مناطق آزاد تجاری مشترک گفت: با بعضی از کشورها مثل روسیه در حال بررسی هستیم تا منطقه‌ای به عنوان منطقه تجاری مشترک معررفی شود. با کشورهای هم مرز این موضوع راحت‌تر است اما برای کشورهایی که مرز نداریم به دنبال راهکار هستیم. محقق شدن این موضوع به حداقل ۶ ماه زمان برای بررسی شرایط، قوانین و محل مورد نظر نیاز دارد تا بیشترین بازدهی را داشته باشد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا