اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

باید جلوی بهانه تراشی بانک ها برای ارایه تسهیلات به تولید گرفته شود

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،بهروز محبی نجم آبادی با بیان اینکه باید جلوی بنگاه داری بانک ها با هدف تزریق بیش از پیش منابع به تولید گرفته شود، گفت: خوشبختانه قانون بانکداری اسلامی در دست بررسی در مجلس بوده و با تصویب آن به زودی بانک ها تنها به سوی انجام تکالیف خود هدایت خواهند شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید جلوی بهانه تراشی بانک ها برای ارایه تسهیلات به تولید از سوی نهادهای مسئول گرفته شود، افزود: بانک ها باید با اهلیت سنجی در ارایه وام به تولید مسیر بهبود وضعیت تولید ملی را پیگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اکنون بسیاری از ساختمان های سر به فلک کشیده نبش بسیاری از خیابان ها متعلق به بانک ها بوده که اگر به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل کنند قطعا باید با فروش این اموال مسیر تسهیلات دهی را هموار کنند.

وی با بیان اینکه باید مدل نگاه بانک ها به حوزه تولید تغییر کند، تصریح کرد: تولید و بخش پیشران اقتصاد باید بیش از پیش مرکز توجه باشند زیرا اشتغال زایی این بخش ها بسیار بالا است.

محبی نجم آبادی با تاکید بر اینکه بانک ها با تسهیلات دهی باید در سود و زیان مردم شریک شوند، گفت: منابع در اختیار بانک ها سپرده های مردم بوده و باید برای رشد اقتصادی همین مردم هزینه شود.عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس آماده دریافت گزارش از شبکه بانکی در حوزه ارایه تسهیلات به تولید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا