اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذاییگفتگو و مصاحبه

برای اولین بار در کشور صورت گرفت / خط تولید دیپازیتور تافی و محصولات بر پایه پکتین توسط ماشین سازی یادگاری

مهندس علی یادگاری می‌گوید، واردات مواد اولیه و تجهیزاتی که ساخت داخل ندارد با بروکراسی اداری و گمرکی کشور بسیار سخت و خسته‌کننده است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد از  پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، علی یادگاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان ماشین سازی یادگاری در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات در خصوص رونمایی از محصول جدید این شرکت به خبرنگار ما گفت: خط تولید دیپازیتور تافی”toffee depositor” و محصولات بر پایه پکتین برای اولین‌بار در‌ ایران توسط ماشین سازی یادگاری تولید شده است.

یادگاری افزود: این دستگاه مشابه نمونه ماکات آلمان است و شاید ایران دومین تولیدکننده این ماشین در دنیا باشد که می‌توان در فضای بسیار کم با ظرفیت و بهره‌وری بالا از این ماشین استفاده کرد.

وی بیان کرد: تاکنون به بیش از سی و شش کشور صادرات انجام داده ایم اما ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته بیشترین صادرات را داشتیم و اکنون به کشورهای همسایه مانند روسیه، افغانستان، ازبکستان و آذربایجان صادرات داریم که با اصلاح روابط بین الملل می‌توان به کل دنیا صادرات داشت.

چالش های صنعت ماشین سازی صنایع غذایی کدامند؟

یادگاری با بیان اینکه در حال حاضر صادرات با چالش های فراوانی روبرو است، افزود: ماشین‌سازی الفبای، پایه و اساس تولید است و با وجود توجه چند سال اخیر مسئولین به صنعت ماشین سازی ولی تمام صنعتگران این حوزه با تکیه بر تلاش خود، تولید می‌کنند و در عمل حمایتی از سمت مسئولین صورت نگرفته است.

این فعال صنعت ماشین سازی کشور تصریح کرد: دولت وظیفه‌ دارد برای حضور در بازارهای هدف و صادراتی به این صنعت کمک کند که این مهم به دو طریق صورت می‌گیرد یکی ایجاد روابط بین الملل و ارتباط با بانک‌های خارجی و دیگری مشورت گیری مسئولین از تشکل‌ها و انجمن‌ها برای جلوگیری از تصمیم‌گیری‌های آنی است.

این کارآفرین در ادامه گفت: اینگونه کل صنعت به مشکل بر نمی‌خورد و ایجاد اتاق فکر و مشورت با تشکل‌ها به نفع کشور خواهد بود.

یادگاری دیگر مشکلات صنعت را اینگونه عنوان کرد: واردات مواد اولیه و تجهیزاتی که ساخت داخل ندارد با بروکراسی اداری و گمرکی کشور بسیار سخت و خسته‌کننده است. به عنوان مثال دستگاه لیزر وارد شده برای ماشین سازی یادگاری هنوز پس از ده ماه امکان ترخیص ندارد ولی در کشور همسایه ترکیه، کالای وارداتی نهایتا پس از یک هفته ترخیص می‌شود که این مشکل باید حل شود.

مدیرعامل شرکت ماشین سازی یادگاری در خصوص مشکلات حضور در نمایشگاه‌های خارجی گفت: حمل ماشین آلات تا گمرک و خروج موقت سپس نمایش در نمایشگاه‌های خارجی و تکرار این پروسه برای بازگرداندن ماشین آلات به درون کارخانه برای شرکت‌های ماشین سازی کار دشواری است در صورتی که اگر این تکلیف با هزینه شخصی ولی با تلاش دولت و برگزارکنندگان صورت بگیرد شرکت در نمایشگاه‌های خارجی تسهیل می‌شود که امیدواریم سازمان توسعه تجارت به این موضوع رسیدگی کند.

علی یادگاری در پایان ضمن مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه امسال گفت: استفاده از ماشین آلات ساخت شرکت ماشین سازی یادگاری برای پیشرفت صنعت و علوم کشور باعث خرسندی ما خواهد بود./ صنعت غذا و کشاورزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا