اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عمان

عبدالامیر ربیهاوی سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، عبدالامیر ربیهاوی، سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت،گفت: تشکیل کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و عمان و سایر کشور‌های منطقه غرب آسیا برای تسهیل تجارت از برنامه‌های سازمان توسعه تجارت است.

ربیهاوی در ادامه افزود: کمیسیون مشترک ایران و عمان ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود. قبل از این کمیسیون ۱۳ و ۱۴ آذرماه جلسات کارشناسی برای بررسی روند تسهیل تجارت دو کشور خواهیم داشت.

بر اساس آمار گمرک، تجارت ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۶۹۸ هزار دلار بوده، که نسبت به سال قبلش ۴۱ درصد افزایش داشته است.سهم صادرات کالا‌های ایرانی به عمان از این میزان تجارت یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار بوده و سهم واردات از عمان به ۸۰۰ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار بود.

قیر نفت، شمش آهن و فولاد غیرممزوج و محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج، سه قلم نخست کالای صادراتی به عمان و سایر زغال سنگ‌های به هم فشرده نشده، دانه سویای تراریخته و پالم اویل، سه قلم اول واردات از عمان در سال ۱۴۰۱ بوده است./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا