اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتتشکلهاتولید دانش بنیانصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

بومی سازی ۸۵ درصدی تجهیزات صنعت نفت

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) گفت: صنعتگران کشور با داخلی سازی فناوری و دانش فنی تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، ۸۵ درصد از اقلام و تجهیزات این صنعت را بومی سازی کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، احسان ثقفی رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) گفت: تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت با وجود چالش‌های مالی و تامین مواد اولیه در همه زمینه‌ها سرآمد و رو به پیشرفت بوده اند و در دوران سخت تحریم سازندگان داخلی با روحیه جهادی، تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی حتی برخی اقلام با فناوری پیچیده را تولید کرده اند. 

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) با بیان اینکه در این صنعت باید به دانش و فناوری ۱۰۰ درصدی دست یابیم، گفت: البته نیازی نیست صد در صد تجهیزات را خودمان بسازیم، زیرا این موضوع توجیه اقتصادی ندارد و زمانی که می‌توان تجهیزاتی را با قیمت مناسبت و تعداد سفارش کم از خارج از کشور تامین کرد نباید اقدام به تولید کنیم، اما دستیابی به دانش فنی موجب می‌شود در شرایط تحریم با چالش مواجه نشویم به عنوان نمونه روسیه جزو کشور‌های صاحب صنعت است، اما به دلیل شرایط تحریم با چالش روبروست و هم اکنون صنعتگران این کشور برای گرفتن تجهیزات صنعتی به متخصصان ایران مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تولید تجهیزات صنعت نفت ایران در منطقه بی رقیب است، ادامه داد: در دنیا نیز با توجه به تنوع کالایی جزو ۱۰ کشور دنیا هستیم. 

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا)؛ برخی از اقلام و تجهیزات صنعت نفت که در ایران تولید می‌شود به واسطه به کشور ثالث صادر می‌شود و با نشان تجاری (برند) کشور‌های صاحب صنعت توزیع می‌شود.

ثقفی به حیطه فعالیت اعضای انجمن اشاره کرد و گفت: اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ۱۰ گروه کالایی از جمله تجهیزات سرچاهی، تجهیزات ایمنی، تجهیزات ثابت، تجهیزات برقی و اتوماسیون، کارگروه شیمیایی و دیگر کالا‌های مورد نیاز صنعت نفت را تولید می‌کنند. 

انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با نام اختصاری استصنا در سال ۱۳۷۹ تاسیس شد و در ۲۴ سالگی فعالیت خود با هزار عضو و ۳۵۰ هزار نیرو در زمینه تولید و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و انرژی فعال است. حدود ۲۶۰ عضو انجمن دانش بنیان تجاری هستند و در زمینه‌های مختلف تجهیزسازی و نوآوری فعالیت می‌کنند./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا