اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و واردات

تشکیل کارگروه مشترک پلیس امنیت اقتصادی و گمرک برای اجرای قانون ساماندهی مبادلات مرزی

رئیس کل گمرک در همایش سراسری پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه قانون ساماندهی مبادلات مرزی در مرحله تصویب نهایی است، خواهان تشکیل کارگروه مشترک پلیس امنیت و گمرک شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، محمد رضوانی‌فر در ادامه به تاثیرات مثبت قانون ساماندهی مبادلات مرزی در حوزه تجارت خارجی تاکید کرد و افزود: در حوزه قانون ساماندهی مبادلات مرزی که در روزهای آینده به قانون تبدیل می‌شود با توجه به اثرگذاری معناداری که این قانون در حوزه تجارت خارجی دارد خواهان تشکیل کارگروه مشترک گمرک و پلیس امنیت اقتصادی هستیم تا بتوانیم ترتیبات پیاده سازی و اجرای این قانون مهم را هرچه سریعتر فراهم کنیم.

محمد رضوانی فر گفت: همکاری و همراهی پلیس امنیت اقتصادی و گمرک نقش مهمی در تجارت خارجی به شکل شفاف، ساختارمند و قانونی دارد و سبب رونق اقتصادی کشور می شود.
وی اظهار داشت: به موازات افزایش نظارت پلیس و با ایجاد شفافیت در اقتصاد، امکان حمایت واقعی از تولید داخل، اشتغال، بهبود وضعیت در مناطق محروم و همچنین شرکت های دانش بنیان داخلی بیشتر خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه گمرک در جهت شفافیت بیشتر، به تازگی آمار صادرات نفت و خدمات فنی – مهندسی و برق را نیز به گزارش های آماری خود افزوده است ، افزود: همکاری و همراهی های چندماهه اخیر پلیس و گمرک در حوزه سخت افزاری و کنترل های هوشمند، تغییرات معناداری را در هدایت عملیات تجاری به مسیر قانونی، ساختارمند و شفاف موجب شده و این یک سرآغاز نوید بخش است.

رئیس کل گمرک ایران در این همایش گزارشی از روند افزایشی درآمدهای گمرکی، وضعیت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه و فعالیت های تسهیل گرایانه گمرک ارایه داد. وی با اشاره به تثبیت گمرک به عنوان سومین منبع  پایدار درآمدی دولت، از رشد ۸۱ درصدی درآمد های گمرک از محل حقوق ورودی خبر داد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا