انرژی

تقویت امنیت پایدار انرژی در شمال شرق کشور

به گزارش از شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، «سعید رجب‌زاده» در جلسه آغازین پروژه توسعه این مخزن که به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و با حضور نمایندگان شرکت‌های پیمانکار و شرکت‌های مشاور برگزار شد، در بیان اهمیت اجرای این پروژه اظهار داشت: با اجرای این پروژه، انجام عملیات ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه در ماه‌های گرم سال میسر خواهد شد تا بتوانیم در مواقع مورد نیاز و ماه‌های سرد، از این مخزن برداشت کرده و کمبود گاز در موعد اوج مصرف را جبران کنیم.

وی، نتایج حاصل از جلسه آغازین پروژه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه راهکارهای موثری برای انجام هم‌افزایی بیشتر بین دست‌اندرکاران پروژه مورد توافق قرار گرفت تا پروژه با سرعت قابل قبول پیشرفت کند و دستیابی به اهداف مورد نظر محقق شود.

رجب‌زاده افزود: پیمانکار ساخت جاده و راه و ساختمان به‌زودی عملیات‌ مرتبط را آغاز می‌کند و در ابتدای سال آینده نیز با استقرار دکل‌های حفاری، شاهد آغاز عملیات حفاری چاه‌ها خواهیم بود.

با توجه به سردسیر بودن و همچنین دور بودن شمال شرق کشور از منابع تولید، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برنامه‌های متعددی را به منظور تامین امنیت انرژی برای ساکنان این مناطق در دستور کار قرار داده و در تلاش است با به کارگیری مشاور و پیمانکار مجرب، توسعه ذخیره سازی در میدان شوریجه را عملیاتی کند.

مخزن شوریجه در شمال شرق کشور واقع در استان خراسان رضوی در فاصله پنج کیلومتری از پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد (۱۶۰ کیلومتری جاده مشهد- سرخس) که یک مخزن گازی ‌تخلیه‌شده است، به عنوان گزینه‌ای مناسب برای تبدیل به مخزن ذخیره‌سازی گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا