اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

توسط «پتکو» عضو خانواده «سدید» رقم خورد/دستاورد جدید در تولید پمپ‏‏‌های نفتی

شرکت دانش‌بنیان پمپ و توربین «پتکو» با پیشروی در مسیر بومی‌‌‌سازی کامل پمپ‌‌‌های صنعتی، به موفقیتی تازه دست پیدا کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید در این باره گفت: پمپ‌های صنعتی از تجهیزات حیاتی و به‌شدت ضروری هستند که در مراحل مختلف عملیات در زنجیره صنایع نفت و گاز موردنیاز بوده و از بخش استخراج و انتقال آن به پالایشگاه نفت و ذخیره‌سازی گرفته تا افزایش سرعت انتقال سیالات از نقطه‌ای به نقطه دیگر، از آنها استفاده می‌شود.

امیرحسین کاوه افزود: در این راستا شرکت دانش‌بنیان پمپ و توربین پتکو به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی سدید، بیش از دو دهه است که در طراحی و ساخت سفارشی پمپ‌های به‌روز و پیشرفته صنایع نفت و گاز کشور، حضوری فعال داشته و با ساخت داخل برای اولین بار در برخی از مهم‌ترین پمپ‌های موردنیاز این صنایع، ضمن اخذ تقدیرنامه‌های گوناگون از نظام کارفرمایی و برگزیده روز صنعت و معدن در سال‌های مختلف؛ با تولید ملی مرتبط از خروج ارز جهت واردات این گونه پمپ‌ها جلوگیری کرده و درمسیر خودکفایی درتولید پمپ‌های مربوطه گام‌های اساسی برداشته است.

کاوه بیان کرد: دانش فنی به‌روز کارکنان متعهد و دلسوز شرکت پتکو، وجود متخصصان مجرب و همچنین حضور فعال در اجرای پروژه‌‌‌های بزرگ ملی باعث شده، تیم فنی- مهندسی و تحقیق و توسعه توانایی در زمینه طراحی پمپ‌های سانتریفیوژ سفارشی در این شرکت ایجاد شود که با همکاری دیگر بخش‌های مختلف و توانمند شرکت همچون تولید، کنترل کیفیت، آزمایشگاه هیدرولیک و…؛ پاسخگوی ساخت پمپ‌هایی با کیفیت مشابه تولیدات خارجی و موردنیاز پروژه‌های بزرگ ملی بوده و مدیران و کارکنان این شرکت نیز با جدیت در راستای ارتقای بهره‌وری به‌طور مستمر در حال تلاش هستند. وی اضافه کرد: از جمله مهم‌ترین پمپ‌هایی که توسط شرکت پتکو بر اساس استانداردهای به‌روز بین‌المللی و برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده، می‌توان به پمپ‌های تیپ BB۳ پروژه خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت خام گوره به جاسک و پمپ‌های OH۳ پروژه سولفور پالایشگاه تبریز و همچنین پمپ‌های در حال ساخت تیپ BB۵ پروژه خط لوله ۲۶ اینچ بندرعباس- سیرجان- رفسنجان اشاره داشت.

مدیرعامل گروه صنعتی سدید در ادامه اظهار کرد: کارخانه این شرکت در منطقه صنعتی قراملک در شهرستان تبریز در فضایی به وسعت حدود ۸۰ هزارمترمربع واقع شده که مجهز به ماشین‌‌‌آلات و تجهیزات سبک، سنگین و آزمایشگاه توربوماشین است. این آزمایشگاه بزرگ‌ترین آزمایشگاه هیدرولیک پمپ منطقه محسوب شده و گواهی‌نامه صلاحیت تست انواع پمپ را از موسسه استاندارد ایران اخذ کرده و به عنوان آزمایشگاه همکار، با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارد.


هم اینک نیز سبد محصولات شرکت پتکو شامل طراحی و ساخت پمپ‌های سانتریفیوژ تحت استانداردهای جهانی مانندAPI۶۱۰ شامل تیپ‌هایOH۲, OH۳, BB۱, BB۲, BB۳, BB۴, BB۵, VS۱, VS۴, VS۶, VS۷ بوده و برای کاربرد در صنایع مرتبط مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی گفت: برنامه‌ریزی‌های مستمر و بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و پرتلاش منجر شده است تا محصولات تولیدی این شرکت همواره با کیفیت بالایی به مشتریان مختلف ارائه شود و در نهایت رضایتمندی مستمر کارفرمایان را طی سال‌های مختلف به همراه داشته است. ضمن اینکه با تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای بلندمدت، در نظر است تا ظرفیت تولید این شرکت افزایش یافته و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

کاوه در خاتمه افزود: حرکت مداوم بر روی مرزهای دانش، تلاش وافر جهت خود‌اتکایی ملی در ساخت پمپ‌های موردنیاز، تجربه ساخت هزاران پمپ مختلف در صنایع گوناگون، حمایت مناسب نظام کارفرمایی از محصولات ساخت داخل و…؛ جملگی سبب شده است تا شرکت پتکو به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در طراحی و ساخت پمپ و توربین‌‌‌های نوین در کشور مطرح بوده و با اعتقاد کامل مشتریان به کیفیت بالای محصولات تولیدی، موفق‌تر از گذشته در مسیر طراحی‌شده گام بردارد./ دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا