اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتحمل و نقلخودروصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

توضیح وزیر صمت در مورد ارز تخصیصی به مونتاژکاران خودرو/ تیم کارشناسی تشکیل شد

به گفته وزیر صمت تیم کارشناسی مامور شده اند که موضوع میزان تخصیص ارز به مونتاژ کاران و قطعه سازان صنعت خودرو را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، عباس علی آبادی، وزیر صمت درباره بیشتر بودن ارز تخصیصی به مونتاژ کاران خودرو نسبت به قطعه سازان گفت: من هم این را شنیده ام اما گزارش دقیقی در این زمینه دریافت نکرده ام. با این حال تیم کارشناسی مامور شده اند که این موضوع را بررسی کنند.

وی افزود: تلاش ما این است که بهره وری را در ظرفیت های کشور افزایش دهیم و در استفاده از منابع ارزی هم همین گونه است، بر همین اساس از شرکت ها خواسته ایم که پیش برنامه ای ارائه دهند و بگویند که ارز را برای چه کاری نیاز دارند، این ممکن است به کدورت برخی تولیدکنندگان انجامیده باشد و احساس کنند روند تخصیص ارز کند شده باشد. اما به نظر من این کار برای اینکه از منابع ارزی استفاده بهتری ببریم لازم و طبیعی است که روند تخصیص ارز را دچار کندی کرده باشد.

وزیر صمت ادامه داد: من امروز به همکاران خود دستورات تازه ای دادم که این روند را شتاب دهند تا نگرانی های پیش آمده از بین برود.

علی آبادی گفت: سیاست های تخصیص ارز و محدودیت های وضع شده در جهت بهبود اوضاع است و هدف ما اینست که ضمن اینکه حداکثر بهره را از ظرفیت های داخلی می بریم نیازهای جامعه را هم برطرف کنیم بنابراین باید در واردات و تولید سیاستگذاری انجام دهیم که در نهایت منفعت مردم را تامین کند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا