اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتتجارتخودروصنعت و معدنصنعت ومعدن

تولید بن سازه‌ها و داخلی‌سازی قطعات خودرو‌های برقی؛ راهبرد وزارت صمت

رئیس هیئت عامل ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) گفت: تولید بن سازه‌های برقی و تعمیق داخلی‌سازی قطعات این خودرو‌ها راهبرد وزارت صمت است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،از ایدرو؛ احمدی در بازدید از شرکت‌های اگزوز خودرو خراسان و ایران خودرو خراسان با اشاره به سیاست‌های دولت و وزارت صمت، هدف از این بازدید را بررسی زیرساخت‌های موجود استان در راستای تولید خودرو‌های برقی عنوان کرد و افزود: راهبردی که ما در صنعت خودرو دنبال می‌کنیم تولید بن سازه‌های برقی و تعمیق داخلی‌سازی قطعات این خودرو هاست.

رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: با توافقاتی که با قطعه‌سازان در جهت افزایش عمق داخلی‌سازی قطعات خودرو‌های برقی داشتیم، امیدواریم به‌زودی شاهد توسعه حمل و نقل درون شهری با استفاده از خودرو‌های برقی باشیم و این ماموریت جدید ایران خودرو خراسان و سایر خودروسازهاست.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز با اشاره به راهبرد‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران خودرو نخستین خودروساز داخلی است که توانسته نمونه اولیه خودرو برقی را تولید کند و امیدواریم سال آینده خودرو برقی ایران خودرو تجاری سازی و وارد بازار شود.

علیمردان عظیمی گام بعدی ایران خودرو را تولید خودرو‌های هیبریدی عنوان و اظهار کرد: در این طرح پیشرفت ۴۰ درصدی داشته‌ایم و امیدواریم هرچه زودتر با تولید انبوه این محصولات شاهد کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوای شهر‌ها باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا