اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتولید دانش بنیانشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

تولید سامانه صوتی برای کنترل کیفی و دسته‌بندی تولیدات صنعتی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت یک سامانه صوتی با قابلیت کنترل کیفی و دسته‌بندی تولیدات صنعتی بدون نیاز به دخالت انسان شدند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، حسام کافیان عطاری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول دانش‌بنیان ما دستگاهی صوتی برای دسته‌بندی و کنترل کیفی تولیدات صنعتی به تعداد بالا است. دستگاه ما می‌تواند این کنترل کیفی را با دقت و سرعت بسیار بالاتر از انسان به صورت کاملا خودکار انجام دهد.

وی با بیان این‌که هدف شرکت ما، تبدیل فرآیندهای کنترل کیفی برخط صنعتی به مدل‌هایی با کارایی و دقت اختصاصی است، اظهار کرد: سیستم‌های کنترل کیفی اتوماسیون صنعتی هوشمند مبتنی بر بینایی ماشین این شرکت به کاهش هزینه‌ها، بهبود بهره‌وری و تضمین کیفیت منجر می‌شود.

مدیرعامل این شرکت درباره جامعه هدف محصولات این شرکت، اظهار کرد: بیشتر جامعه هدف ما صنعت خودرو و قطعه‌سازان این صنعت هستند و در زمینه‌های دیگر، بیشتر صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد مورد نظر ماست.

کافیان عطاری با بیان اینکه بزرگترین دستاورد شرکت این است که توانسته یک تیم از تخصص‌های بسیار متنوع را در کنار هم جمع کند، تصریح کرد: ما به دنبال انجام کارهایی هستیم که تا این لحظه در کشور انجام نشده است، در واقع در مورد بسیاری از محصولات، بومی‌سازی انجام داده و برای نخستین بار آنها را تولید کردیم.

وی درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم مجموعه خود با اشاره به اینکه به طور مستقیم حدود ۲۰ نفر در داخل مجموعه در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: تعداد اشتغال‌زایی غیرمستقیم شرکت به ۳۰ نفر نیز می‌رسد.

کافیان عطاری در ادامه نقطه تمایز این شرکت با سایر مجموعه‌های با فعالیت‌های مشابه را سرمایه‌گذاری زیاد در زمینه تحقیق و توسعه عنوان و اظهار کرد: خروجی شرکت نتیجه تحقیق و توسعه‌ای است که توانسته‌ایم به صورت متمرکز و با تعداد نفرات بالا در مدت زمان طولانی انجام دهیم.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، وی در پایان درخصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: یک بار از تسهیلات استفاده کردیم و البته آنچه نیازمندی تیم ماست نیز همین تسهیلات و وام است./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا