اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتصنعت و معدنگردشگری

ثبت دومین اثر جهانی در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی در مناطق آزاد

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد از ثبت جهانی کاروانسرای تاریخی باغ نظر در شهرستان جلفا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،محمد فرزاد میرزایی قلعه اظهار کرد: مناطق آزاد با فرهنگی بسیار غنی و آثاری تاریخی همواره میزبان مسافران و گردشگران بیشماری هستند که با انگیزه های گوناگون برای بازدید از جاذبه های مختلف این مناطق عازم سفر می شوند.
وی در مورد ثبت جهانی این اثر تاریخی در فهرست آثار جهانی گفت: منطقه آزاد ارس یکی از پر مخاطب ترین مناطق آزاد کشور است که مجموعه کاروانسرای باغ نظر در این منطقه قرار دارد. این مجموعه تاریخی از دهه ۸۰ شمسی ثبت ملی شده و در چند سال اخیر پرونده آن در نوبت ثبت جهانی بود که با ترمیم و بازسازی اصولی این اثر که مربوط به عهد صفوی است، توانست در شاخص های جهانی نمره قبولی دریافت کند و در فهرست آثار جهانی قرار گیرد. بدون شک این اتفاق مبارک در کنار ژئوپارک ارس می تواند باعث جهشی چشمگیر در جذب گردشگران داخلی و بخصوص خارجی به این منطقه شود.
مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای عالی مناطق آزاد افزود: در سال گذشته در حوزه گردشگری مناطق آزاد اتفاق های خوبی از جمله ثبت جهانی ژئوپارک ارس، ثبت جهانی مجموعه باغ نظر، ثبت کامل روستای سهیلی منطقه قشم، موزه شهدای اروند و موزه مجازی شهدای مناطق آزاد رقم خورد که همگی این موفقیت ها مرهون همکاران عزیز سازمان مناطق آزاد است.
وی در پایان به تور گردان ها و فعالین مختلف گردشگری کشور این قول را داد که شرایطی در مناطق آزاد پیش آمده که می توان عصر جدیدی از حکمرانی گردشگری را تجربه کنند و در خواست کرد که حتما با نگاهی متفاوت نسبت به قبل به گردشگری مناطق آزاد دقت کنند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا