اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوریفن آوری و ارتباطات

جزئیاتی از مسئولیت دو سازمان در ساماندهی شماره‌های تلفن همراه

براساس دستورالعمل جدید مرکز ملی فضای مجازی پلیس فتا و کارگروه تعامل پذیری دولت مسئول ساماندهی شماره‌های تلفن همراه بدون هویت در سکوها و درگاه های فضای مجازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سیدمحمدامین آقامیری-دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی-  امروز دستورالعملی را ابلاغ کرد که به موجب آن، از کلاهبرداری آنلاین در فضای مجازی توسط افراد سودجو با جعل هویت کاربران، جلوگیری خواهد شد.

براساس این دستورالعمل در صورتی که شماره تلفن همراه فردی بدون انجام مراحل قانونی، واگذار شده باشد، شناسایی و نسبت به احراز هویت فرد و یا در صورت احراز کلاهبرداری نسبت به محدودسازی ارایه خدمت به آن شناسه ارتباطی اقدام می شود.

درگاه‌ها و سکوهای ارایه دهنده خدمات فضای مجازی از قبیل خرید و فروش کالا، تبلیغات و نشر آگهی نیز موظف هستند تا براساس این دستورالعمل نسبت به ایجاد بخش پشتیبان و درگاه الکترونیکی ثبت شکایات مرتبط با شماره های نامعتبر اقدام کرده و گزارش های دریافتی را پس از بررسی و تایید به پلیس فتا ارسال کنند.

اگر شماره تلفن همراه بدون آگاهی افراد جعل شده باشد، فرد می‌تواند برای رفع سوءاثر به مدت یک هفته به پلیس فتا مراجعه کرده و محدودیت های اعمالی را برطرف کند و اگر فرد در مدت زمان تعیین شده نسبت به رفع سوءاثر اقدام نکند، پلیس فتا شماره فرد خاطی را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای اعمال محدودیت های ضروری بازدارنده در سبد خدمات ارتباطی آن معرفی می کند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا