اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاری

جشنواره ملی فولاد و دستاورد‌های بومی سازی

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: تقویت نهضت بومی سازی در فولاد، موجب کاهش ۶۰ درصدی ارزبری تولید فولاد شده و به ۶۵ دلار به ازای هر تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، بهرام سبحانی افزود: یکی از بارزترین جلوه گاه‌های این دستاورد، جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است که هر سال با همکاری انجمن تولیدکنندگان فولاد و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارتخانه‌های صمت و علوم و سازمان ایمیدرو برگزار می‌شود و در آن شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی فرصت‌های ساخت داخل خود را ارائه می‌کنند و شرکت‌های دانش بنیان نیز به ارائه توانمندی‌های خود می‌پردازند تا با بهم‌رسانی این دو، از توان ساخت داخل بهره بیشتری برده شود.

وی همچنین از برگزاری میز تعمیق ساخت داخل در این رویداد خبر داد و گفت: در جشنواره امسال که زمان برگزاری آن از ۱۹ تا ۲۱ دی در برج میلاد تهران است، همچنین میز تعمیق ساخت داخل در زنجیره فولاد با انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم نامه‌هایی بین شرکت‌های بزرگ این زنجیره و شرکت‌های دانش بنیان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: میزان صرفه جویی ارزی این قرارداد‌ها در ۴ دوره قبلی جشنواره، حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار برآورد شده است./خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا