اهم اخبارتجارت

حمایت رهبر معظم انقلاب، فضای جامعه را برای پذیرش نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی آماده کرد

«موسی فرزانیان» با اشاره به ۱۰ سالگی تولید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی- اسلامی، اظهار داشت: این فرآیند با تولید دفتر در کشور آغاز شد و مجموعه‌ای از تولیدکنندگان برای تولید محصولاتی با شخصیت‌های ایرانی شروع به کار کردند.

وی افزود: از همان آغاز با وجود این تفکر که مصرف‌کننده داخلی به دنبال استفاده از کالای خارجی است اما محصولات تولیدشده داخلی مورد استقبال مردم در سراسر کشور قرار گرفت.

فرزانیان تاکید کرد: این روند هم‌زمان با حمایت رهبر معظم انقلاب از تولیدات داخلی، فضای جامعه را برای پذیرش محصولات ایرانی- اسلامی آماده کرد و توانست نیاز جامعه را تأمین کند.

وی با بیان اینکه نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی در سطح بازار با موفقیت توزیع شد و به فروش رسید، تصریح‌کرد: با توجه به استقبال به وجود آمده فعالیت در این زمینه گسترش یافت و به غیر از دفتر، لوازم‌التحریرهای دیگر مانند کیف، جامدادی و پاک‌کن نیز با نقش این شخصیت‌ها توزیع شدند.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و لوازم مهندسی با بیان اینکه در این سال‌ها توانستیم به اهداف خود دست یابیم و فروش بالایی را به ثبت برسانیم، اظهار داشت: موضوع مهم در این زمینه نداشتن تبلیغ مداوم بر روی شخصیت‌های محبوب ساخته‌شده و نبود تولید مجدد در این بخش است که کار تولید نوشت‌افزار را محدود می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه شخصیت‌سازی کار بزرگی است که مختص به یک مجموعه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: باید تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام شود و بخش‌های مختلف با همراهی یکدیگر مسیری را آغاز کنند تا دانش‌آموزان را به خود جلب کند و به تولید انبوه برسد.

فرزانیان گفت: در سال‌های گذشته، بخشی از سوءاستفاده‌گران با استفاده از شخصیت‌های محبوب ایرانی- اسلامی نوشت‌افزارهای نامرغوبی را تولید کردند که کیفیت پایین آنها مصرف‌کنندگان را از کالای ایرانی ناامید کرد، اما در سال‌های اخیر با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تولید کالای باکیفیت ایرانی شاهد تولید لوازم‌التحریر قابل رقابت در جامعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت زمانی کوتاه، شخصیت‌های محبوب ایرانی به دلیل نبود برنامه بلندمدت به دست فراموشی سپرده می‌شوند، اظهار داشت: برنامه‌ریزی به این معناست که شخصیت‌سازی انجام شود تا شرایط برای تولید داخلی تسهیل شود و به دست مصرف‌کننده برسد، این روند زنجیره‌ای است که باید به صورت اصولی انجام شود زیرا اختلال در هر بخشی مانع موفقیت می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریر و لوازم مهندسی با تاکید بر اینکه با حمایت‌های موجود و استفاده از تولیدات باکیفیت می‌توانیم فرهنگ ایرانی-اسلامی را رشد و توسعه دهیم، خاطرنشان کرد فرهنگ‌سازی زمان‌بر است و باید سرمایه‌گذاری طولانی‌مدتی برای آن انجام شود تا هم به اهداف خود و هم به سود دست یابیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا