انرژی

خارج شدن چند نیروگاه از مدار تولید

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، ” مصطفی رجبی مشهدی” روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: با خارج شدن این نیروگاه ها میزان تولید برق نسبت به روزگذشته کاهش یافته است.

وی این واحدها را درنیروگاه شهید منتظری اصفهان، نیروگاه بندعباس و نیروگاه جهرم اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: تلاش می شود تا آخر امشب در مدار قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: امروز نیز روزگرمی است و میزان نیاز برق کشور بسیار زیاد است گرچه نسبت به روز گذشته ۵۰۰ مگاوات کاهش دارد.

رجبی مشهدی بر لزوم کاهش مصرف و مدیریت آن به خصوص در ساعت اوج مصرف ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ تاکید کرد.

وی گفت: اکنون در سطح کشور خاموشی پراکنده طبق جدول های برنامه ریزی شده داریم که رعایت مدیریت مصرف کمک خواهد کرد میزان آن کاهش یابد.

سخنگوی صنعت برق افزود: خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه و نیز تنظیم دمای کولرگازی روی ۲۶ درجه و استفاده از دورکند کولر آبی نقش مهمی در تامین برق و رفع خاموشی دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد : روزشنبه نیز روز گرمی است که به طور قطع همکاری مردم در این روز از اهمیت بالایی در تامین برق همه مسترکان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با کاهش دما از روزیکشنبه آینده و کاهش مصرف برق محدودیت ها نیز برطرف خواهد شد.

روزگذشته سخنگوی صنعت برق گفت: اعمال تنها ۱۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق امکان تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی توسط صنایع فولادی را فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا