اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتشکلهاجامعه و سلامتدارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

دارو، آبستن بحرانی دیگر/اعتراض رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو

محمدعبده زاده گفت: شرکت های دارویی دچار مشکل نقدینگی هستند که ریشه در انباشت مطالبات نزد سازمان های بیمه گر و دانشگاه های علوم‌ پزشکی و همچنین کسری بودجه سنواتی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،محمد عبده زاده در حاشیه نشست کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی اظهار داشت: معرفی همه شرکت های زنجیره تامین دارو شامل تولید و پخش و مواد اولیه دارو به دادگاه جرائم اقتصادی، توهین به صنعت دارو و سلامت کشور و بی آبرو کردن فعالان اقتصادی است.

بدون اینکه از قبل به شرکت ها اعلام کنند که چقدر بدهکار هستید و دقیقا بابت کدام پرونده بدهکار هستید، آن ها را به دادگاه معرفی کرده اند. این در حالی است که بانک های عامل طبق دستورالعمل بانک مرکزی، کلیه دارو و مواد اولیه که بعد از اجرای دارویار وارد گمرک شده (فارغ از اینکه چه تاریخی ثبت سفارش شده) مابه التفاوت ارزی دریافت می کنند و شرکت ها هم تمکین کرده اند. ولی متاسفانه وزارت بهداشت، شرکت ها را به دادگاه معرفی کرده است.

واقعا این کار را باید خنجر زدن از پشت به صنعت سلامت دانست چرا که وزارت بهداشت به عنوان متولی نظام‌ سلامت باید از صنعت دفاع کند نه اینکه شرکت ها را به دادگاه معرفی کند.

شرکت های دارویی دچار مشکل نقدینگی هستند که ریشه در انباشت مطالبات نزد سازمان های بیمه گر و دانشگاه های علوم‌ پزشکی و همچنین کسری بودجه سنواتی دارد.

نکته قابل توجه اینکه ما موضوع بحران نقدینگی را طی نامه هایی به وزیر بهداشت و رئیس جمهور اعلام کرده ایم ولی حالا شاهد هستیم که شرکت ها به دادگاه جرائم اقتصادی معرفی شده اند. بنظر من صنعت دارو، آبستن بحرانی جدید شده و هرچه سریعتر باید تدبیری اندیشیده شود.

گفتنی است در این لیست که از بیش از ۲۹۰ شرکت نام برده شده است، علاوه بر شرکت های تولید دارو و مواد اولیه، برخی شرکت های فعال در حوزه مکمل و داروهای گیاهی هم درج شده است./دوشنبه های دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا