اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاتولید+صادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ای

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی خبر داد: برگزاری متفاوت نمایشگاه هامکس امسال نسبت به گذشته+ویدئو

عباس هاشمی از برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (هامکس ١۴٠٢) از ٣ تا ۶ آبان ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در نشست خبری تشریح و تبیین بیست و سومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی گفت: این نمایشگاه از گرید A+ برخوردار است لذا الزاماتی چون حضور هیئت های تجاری خارجی جهت عقد قراردادهای صادراتی و برگزاری رویداد علمی را باید انجام بدهد.

هاشمی بیان کرد: هر ساله ۴١ هزار متر مربع از نمایشگاه را به لوازم خانگی اختصاص می‌دادیم که امسال با توجه به فشردگی برنامه‌های تقویم نمایشگاهی، ٢٠ هزار و ٧٠٠ متر را توانستیم به نمایشگاه صنعت لوازم خانگی اختصاص دهیم.

وی گفت: تعداد مشارکت کنندگان در این نمایشگاه ٣٠٩ واحد صنعتی که ۲۶۷ مشارکت کننده داخلی هستند و ١٢ شرکت نمایندگی خارجی و ١٧ شرکت کننده قطعه سازان خارجی از کشورهای چین و ترکیه حضور خواهند داشت.

هاشمی با بیان اینکه ٣١٣ واحد صنعتی در گروه کالایی مختلف عضو این انجمن هستند، گفت: این نمایشگاه شامل کالاهای انرژی بر شامل لوازم خانگی برقی بزرگ، لوازم خانگی برقی کوچک، لوازم گازسوز و قطعات زنجیره تامین این صنعت است ضمن اینکه برنامه ریزی کرده‌ایم نمایشگاه هامکس پلاس شامل مجموعه کالایی غیر انرژی‌بر تحت عنوان «خانه و آشپزخانه مدرن» در دهه اول آذرماه امسال برگزار کنیم و اکنون در حال دریافت مجوزها هستیم.

وی افزود: امسال نمایشگاه در سه محور اصلی دانش بنیان، نقش بانوان و امنیت ملی، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

هاشمی عنوان کرد: حضور هیات های تجاری، برگزاری نشست های تخصص، رویداد علمی، برگزاری تور دانشجویان و دانش آموزی، نخستین رویداد Ted Talk لوازم خانگی، نخستین رویداد Tech Tour لوازم خانگی، اجرای پویش «هر خانواده کالای ایرانی»، ارائه جایزه ملی نوآوری و خدمات پس از فروش و برپایی میز خدمت از جمله برنامه‌های مهم این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه نقش بانوان در کمک به گردش اقتصادی صنعت لوازم خانگی محرز است، گفت: امسال از حضور و تجارب بانوان نخبه در واحدهای تولیدی و صنعتی بهره‌مند، خواهیم شد.

هاشمی بیان داشت: تحریم های جهانی از سال ١٣٩٧ در کشورمان برقرار شد که صنعت لوازم خانگی با تقویت ساخت داخل و شرکت های دانش بنیان کمترین آسیب را از تحریم‌ها را شاهد بودیم با افزایش کمی و کیفیت تولید و اشتغال ثابت در صنعت به دنبال تامین نیاز جامعه هستیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به صادرات لوازم خانگی گفت: یکی از دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته امضای قرارداد صادرات ۶۵ میلیون دلاری بود. این صادرات در کالاهای چینی، پلاستیک و لباسشویی‌های دوقلو بود.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع ۴۴٠ میلیون دلار سال گذشته صادرات لوازم خانگی داشته‌ایم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص قیمت‌گذاری بر لوازم خانگی گفت: مجوز رسمی برای افزایش قیمت در یکسال گذشته نداشته‌ایم. نظر وزیر صمت بر بحث مکانیزم عرضه و تقاضاست و اکنون به این سمت حرکت می‌کنیم اما در انتظار همراهی دولت برای تحقق شعار سال هستیم.

هاشمی گفت: اداره کردن جزیره ای بخش صنعت و تولید درست نیست، این امر باعث سردرگمی تولیدکنندگان می‌شود از این رو باید قوانین شفاف و روشن باشد.

وی با اشاره به بحث قاچاق لوازم خانگی گفت: ثبت شناسه کالا و کد رهگیری به جلوگیری از قاچاق کمک کرده است، کالاهای قاچاق به خاطر نداشتن ٣٠ درصد هزینه‌های عوارض و مالیات، ارزان تر عرضه می‌شود ضمن اینکه باید تولیدکنندگان داخلی با ارتقای کیفیت خدمات و قیمت مناسب سهم خود را در بازار حفظ کنیم.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی اضافه کرد: آمار دقیقی از قاچاق لوازم خانگی وجود ندارد.

این فعال صنعت لوازم خانگی کشور در ادامه از ارسال جدول افزایش قیمت مواد اولیه به سازمان حمایت و تنظیم بازار خبر داد و گفت: همه مواردی که گفته شد، سیگنال افزایش قیمت را می‌دهد. بنابراین افزایش قیمت وجود خواهد داشت، مگر اینکه تولید به حاشیه ضرر برود یا اینکه برای مدت محدود از افزایش قیمت جلوگیری کنند. این در حالی است که قیمت مواد اولیه در بورس رها شده است، هرچند شفاف است، اما به نوعی مزایده برگزار می‌شود. در ماه‌‌‌های اخیر کمبود و کنسلی عرضه هم اتفاق افتاده است. اما تولیدکننده نمی‌تواند معجزه کند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان حمایت هم این موارد را قبول دارد، اما می‌‌‌گوید نمی‌تواند کاری کند، ادامه داد: اخیرا وزیر صمت خواسته ایرادات اعلام و روش عوض شود. اما در همین شرایط در مطبوعات می‌‌‌گویند افزایش قیمت خودسرانه بوده است. اما باید انصاف را رعایت کنند. تولیدکنندگان هر طور این روال پیش بروند دچار مشکل هستند.

برای مشاهده واضح ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

سهم ارزش لوازم خانگی از کل تولیدات در کشور ۸‌درصد است

در ادامه فرشاد براتی معاون برنامه ریزی، اجرایی و مسئول روابط‌عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ضمن ارائه آمار در تشریح دلایل برگزاری این نشست، گفت: صنعت لوازم خانگی دومین صنعت بزرگ ایران است که ۳۰۰‌هزار نفر به صورت مستقیم و یک میلیون نفر به صورت غیرمستقیم در آن مشغول فعالیت هستند.

فرشاد براتی در ادامه با بیان این نکته که انجمن نیز که سابقه ۴۱ ساله در این صنعت دارد همواره سعی داشته تا نقش مثبتی در صنایع لوازم خانگی ایفا کند. خوشبختانه ۸۵‌درصد سهم بازار تولید لوازم خانگی متعلق به این انجمن است که در تولید لباسشویی و تلویزیون ۷۰ درصد، یخچال ۸۵ درصد، پکیج ۹۰‌درصد و سایر لوازم نیز ‌درصد بالایی از تولید دارد.

وی در توضیح این موضوع که انجمن جایگاه مشورتی برای قوای سه‌گانه کشور دارد ادامه داد: با ظرفیت‌هایی که نزد انجمن وجود دارد ۲۲ سال متمادی است که نمایشگاه صنعت لوازم خانگی را با موفقیت کامل برگزار می‌کنیم چرا که هامکس از بزرگ‌ترین رویدادهای نمایشگاهی کشور است.

براتی با بیان این مهم که این صنعت پیشران عامل موثری برای اقتصاد بدون نفت در کشور است، ابراز داشت: سهم ارزش لوازم خانگی از کل تولیدات در کشور ۸‌درصد است که تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت‌ها این میزان را بیشتر کنیم.

وی با ذکر این موضوع که صنعت لوازم خانگی کشور در کل سهم ۷/ ۰ درصدی از صادرات غیرنفتی دارد، اهداف کلان این انجمن را تشریح کرد و گفت: افزایش کمی و کیفی محصولات، ارتقای خدمات پس از فروش، جهت‌دهی ارتقای کیفی و برگزاری با کیفیت نمایشگاه‌های داخلی از مهم‌ترین اهداف این انجمن خواهد بود.

برای مشاهده واضح ویدیوی زیر فیلترشکن را خاموش و روی مربع زیر فیلم کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا