اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاهویدئوچند رسانه ایکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات: حضور ۳۲۰ شرکت داخلی و۳۰شرکت خارجی در بیست و دومین نمایشگاه شیرینی و شکلات +ویدئو

جمشید مغازه ای از حضور بیش از 350 شرکت داخلی و خارجی در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین آلات و مواد اولیه در 12 سالن مختلف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،جمشید مغازه‌ای دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت، شیرینی و شکلات گفت: بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین آلات و مواد اولیه با هدف معرفی و آشنایی با نوآوری‌های روز دنیا، تبادل فناوری‌های صنعتی و ایجاد پل ارتباطی میان تولیدکنندگان داخلی و بازار‌های بین المللی در سه بخش ماشین‌آلات، مواد اولیه و محصولات شیرینی و شکلات برگزار شده و فرصت مناسب برای توسعه صادرات محسوب می شود. 

مدیر اجرایی نمایشگاه بیسکویت، شیرینی و شکلات در ادامه بیان کرد: در این نمایشگاه، ۳۲۰ شرکت از ایران و ۳۰ شرکت از کشور‌های ایتالیا، سنگاپور، هند و دیگر کشور‌ها در فضایی به وسعت ۴۰ هزار متر در ۱۲ سالن داخلی و ۴هزار متر فضای باز محصولات خود را در معرض دید عموم قرار داده اند. 

مغازه‌ای اضافه کرد: همچنین از ۴۰ نماینده کشور‌های هدف صادراتی به خصوص کشور‌های همسایه همچون افغانستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده است. 

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکویت شیرینی و شکلات تنوع فراوان در محصولات ارائه شده را از جوانب مهم و ممتاز این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: این ویژگی تا به امروز این نمایشگاه را به یکی از نمایشگاه‌های پرمخاطب و موفق در کشور تبدیل کرده است که نه تنها به عنوان یک رویداد مهم در داخل کشور، بلکه به عنوان یک نقطه قوت در رونق صادرات محصولات ایرانی به بازار‌های جهانی تلقی می‌شود. 

وی با بیان اینکه شرایط صنایع مختلف در کشور ما مناسب نیست و از مشکلات متعددی در زمینه‌های تولید، صادرات، مسائل مالی و نقدینگی و تورم و قیمت‌های بالا رنج می‌برد، گفت: به منظور ایجاد همسانی با تغییرات روز دنیا و پیروی از استاندارد‌های بین‌المللی، ضروری است که مسئولان مرتبط تدابیر جدی و اثرگذار اندیشیده و اجرا کنند، این تدابیر می‌تواند توسعه و پیشرفت صنعت را تضمین و به توانایی رقابتی شرکت‌های داخلی در بازار‌های جهانی کمک کند.

مغازه‌ای با بیان اینکه تورم در کشور تأثیر مستقیمی بر قدرت خرید مردم دارد، افزود: صنعت شیرینی و شکلات نیز از این امر مستثنی نبوده و با چالش‌های قابل توجهی مواجه شده است. با کاهش توان خرید مردم، فروش محصولات این صنعت نیز کاهش می‌یابد. با این حال این صنعت با پشتوانه اراده و تعهد فعالان و تولیدکنندگان خود، همگام با آخرین تحولات فنی روز دنیا پیش می‌رود.

دبیر انجمن صنفی صنایع شیرینی و شکلات کشور با هشدار در خصوص افزایش قیمت مواد اولیه محصولات کانفکشنری از جمله روغن، شکر و.. گران شدن محصول نهایی تصریح کرد: با افزایش قیمت نهایی محصولات شیرینی و شکلات قدرت خرید مردم کتر خواهد شد و در بازار نیز رفته رفته رقابت داخلی و منطقه را به کشوری نظیر ترکیه واگذار خواهیم کرد که در صورت چنین مسئله ای دیگر به راحتی نخواهیم توانست بازار را پس بگیریم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار اگروفودنیوز در خصوص “انتظارات این انجمن از دولت چیست؟” گفت: در خواست ما تامین نقدینگی از طریق بانک ها، تامین مواد اولیه، مجوز اینکه بتوانیم مواد اولیه را از محل ارزهای اکتسابی خودمان تامین کنیم و دولت، دست تولیدکنندگان از طریق حواله جات ارزی بیشتر باز بگذارد .

بیست و دومین دوره نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات، ماشین آلات و مواد اولیه به مدت ۴ روز از ساعت ۸ تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران میزبان فعالان اقتصادی و بازدیدکنندگان است. 

نخستین دوره نمایشگاه شیرینی و شکلات در سال ۸۱ در فضائی به وسعت ۵ هزار متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا