اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگی

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: چالش بخش خصوصی عدم تخصیص به موقع ارز است

عباس هاشمی دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: چالش این روزهای بخش خصوصی عدم به موقع تخصیص ارز است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، عباس هاشمی، دبیر انجمن لوازم خانگی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی حدود ۲۳ سال است که مشغول برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی است و هر سال با توجه به کسب رتبه‌ی A در نمایشگاه، موفق به برگزاری رویدادهای علمی شده است و به طور همزمان هیات‌های تجاری را پوشش داده است.

وی گفت:همچنین در این نمایشگاه‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حضور دارند و همکاری‌های آنها با تولیدکنندگان لوازم خانگی را در معرض دید فعالان و علاقمندان قرار می‌دهیم.

هاشمی ادامه داد: در سال جاری به مدت ۴ روز نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی را خواهیم داشت که این نمایشگاه توسط شرکت «تابناک توسعه فیدار» برگزار خواهد شد که تمرکز انجمن لوازم خانگی در سال ۱۴۰۳ بر سه اصل صورت خواهد پذیرفت.

وی افزود: نگاه کلی و ملی انجمن صنایع لوازم خانگی این است که با متصل شدن به شبکه‌ی ارزش و شبکه‌ی تامین جهانی، به موقعیت خوبی دست پیدا کند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی با اشاره به اهداف انجمن، گفت: توسعه‌ی بخش R&D (تحقیقات)، دنبال کردن فعالیت‌های بنگاهی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک توسط بنگاه‌ها به منظور برقراری ارتباط با هیئت‌های تجاری به صورت (B2B) که اصطلاحا بیزینس تو بیزینس می‌گویند، از جمله اهداف انجمن است.

هاشمی تشریح کرد: ما درصدد این هستیم تا با دعوت انجمن‌های متناظر در کشورهای مختلف از طریق اتاق های بازرگانی‌ بتوانیم تعامل‌های پایدار و سازنده‌ای را با سایر کشورها داشته باشیم.

وی با هدف اطلاع‌رسانی به هموطنان اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی و تولید‌کنندگان، با توجه به این که حدود ۹۷ الی ۹۸ درصد آن را بخش خصوصی تشکیل می‌دهند، به طور جدی مراکز مستقل فناوری، نوآوری و علمی ایجاد کرده‌اند و فعالیت‌های بسیار سازنده و خوبی را در جهت ارتقای کیفیت، قیمت تمام شده محصول، توسعه خدمات پس از فروش و… پیگیری می‌کنند؛ چون به این باور رسیده‌اند که راز ماندگاری در بازار و حفظ سهم بازار، رعایت حفظ حقوق مصرف‌کننده و احترام به مشتری است.

هاشمی در پایان گفت: هموطنان عزیز نگران مباحث کمی و کیفی محصولات نباشند؛ چون ما در راستای حفظ کیفیت تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: از دولت خواهشمندیم نسبت به تامین مواد اولیه و تخصیص ارز به موقع و سایر مواردی که در اختیار دولت است، حمایت لازم را از بخش خصوصی داشته باشند./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا