اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدن

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران: افزایش ظرفیت تولید ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در دستور کار وزارت صمت

فرشاد مقیمی افزایش ظرفیت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی زیر ظرفیت ۵۰ درصد تولید را از برنامه‌های سال آینده وزارت صمت برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ آقای فرشاد مقیمی گفت: تثبیت و افزایش ظرفیت واحد‌های تولیدی فعال با رویکرد کمک به رشد تولید و جلوگیری از افزایش رکود را در دستور کار داریم.

وی از بازفعال‌سازی و افزایش ظرفیت ۸ هزار و ۹۱۰ واحد صنعتی با اجرای اقدامات حمایتی خبر داد و افزود: اجرای مجموعه اقدامات حمایتی همچنین برای ۹۲ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت اشتغالزایی داشته است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: اجرای طرح پایش واحد‌های صنعتی غیرفعال با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی منجر به بازگشت ۴ هزار و ۱۰ واحد صنعتی به چرخه تولید از ابتدای دولت سیزدهم و افزایش ظرفیت ۴ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی شده است.

به گفته مقیمی؛ از ابتدای سال تاکنون تعداد هزار و ۱۹۲ واحد با اشتغال ۲۳ هزار و ۲۶۲ نفر مجدد به چرخه تولید بازگشته اند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در آغاز به کار دولت سیزدهم، ۱۷ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال بودند که با اقدامات صورت گرفته، این میزان به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

مقیمی ادامه داد: همچنین ۳۳ و ۸ دهم درصد (۳۳.۸) از واحد‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعال بودند که با اقدامات صورت گرفته، این میزان به ۲۸ و ۴ دهم درصد (۲۸.۴) درصد کاهش یافته است./خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا