اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتشکلهاصنعت و معدننساجی

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران:برخی سامانه‌ها تسهیلگر تولید نیستند/ تامین مواد اولیه از بورس کالا مشکل است

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران با بیان اینکه برخی سامانه‌های رونمایی شده نه تنها تسهیلگر نیستند، بلکه مانع ایجاد می‌کنند، گفت: تامین آب و گاز و در مجموع تامین انرژی یکی از چالش‌های تولید در کشور است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، با اشاره به اهمیت بخش تولید و حفظ اشتغال، اظهار کرد: نمی‌توان همه مشکلات را به تحریم‌ها ربط داد. وی با اشاره به سال رونق تولید و مهار تورم و بیان اینکه سال‌هاست بحث‌ حمایت از تولید در کشور مطرح است، گفت: برخی دستگاه‌ها از سامانه‌های مختلف رونمایی می‌کنند که نه تنها تسهیلگر نیستند، بلکه مانع ایجاد می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سامانه جامع تجارت گاهی به عنوان مانع تجارت عمل می‌کند، تصریح کرد: در مواردی به دلیل مشکلات و اختلال سامانه‌ها، امکان خرید مواد اولیه از بورس وجود ندارد. این وضعیت یک چرخه است که واحدها را در پرداخت حقوق دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل تامین مواد اولیه از بورس کالا دچار مشکلاتی است، گفت: شاهد هستیم که چند وقت یک بار، بورس کالا قیمت مواد اولیه را بالا می‌برد و نقش تسهیل‌گری ندارد.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران ادامه داد: باید این انتظار را مدنظر قرار داد که ممکن است با تشکیل وزارت بازرگانی برخی مشکلات تشدید شود. چرا که تجربیات گذشته هم نشان می‌دهد وزارت صنعت و وزارت بازرگانی در گذشته هم روابط دوستانه‌ای نداشتند.

وی با اشاره به چالش‌هایی که قطعی برق برای برخی واحدهای تولیدی ایجاد کرد، گفت: تامین آب و گاز و در مجموع تامین انرژی یکی از چالش‌های تولید در کشور است.

روغنی گلپایگانی با اشاره به افزایش هزینه انرژی تولید در سال جاری، تصریح کرد: در شرایطی که قیمت خدمات افزایش می‌یابد یا خدمات با کیفیت کاهش می‌یابد، شاهد هستیم در مورد پرداختی‌های تولیدکنندگان سخت‌گیری‌هایی اعمال می‌شود و در برخی موارد نه تنها تسهیلگر در راه تولید نیستیم، بلکه مانع ایجاد می‌کنیم. برای مثال اخیرا شاهد هستیم بزرگترین کارخانه متانول جهان که در ایران فعال بود، به دلیل مشکلات تامین گاز تعطیل شده است؛ این در حالی است که ایران کشور اول تولید گاز در دنیا است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران همچنین از برخی مشکلات مربوط به تخصیص ارز در حوزه کاغذ خبر داد و گفت: برخی تولیدکنندگان کاغذ سه ماه است که در صف تخصیص ارز هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا