اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارت

رئیس مرکز آمار ایران: مدیریت بدون اطلاعات دقیق ممکن نیست

جواد حسین زاده با بیان اینکه حکمرانی بدون آمار به معنای حکمرانی با چشمان بسته است، گفت: آمار و اطلاعات دقیق تنها عامل اصلی تصمیم‌گیری درست است و مدیریت بدون آمار ممکن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، جواد حسین زاده در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان اقتصادی کوثر افزود: با توجه به بحث امنیت غذایی کشور، مرکز آمار ایران، آمار و اطلاعات در نهاده‌های مختلف را تولید و ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه کشاورزی سهم بالایی در امنیت غذایی کشور دارد، افزود: سعی کرده‌ایم در بخش عرضه و تقاضا و بازار از جمله دامداری، گوشت، زراعت و باغبانی طی سال‌های اخیر آمارهای خوبی برای رصد بازار، تولید کنیم و در اختیار دستگاه‌ها و مردم قرار دهیم.

رییس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه بارها رهبر معظم انقلاب بر ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی هوشمند و اتصال آنها به یکدیگر تاکید کرده‌اند، گفت: حکمرانی بدون آمار به معنای حکمرانی با چشمان بسته است.

حسین زاده با تاکید بر اینکه به‌طور مسلم نبود آمار دقیق می‌تواند مدیریت را با مشکل روبه‌رو کند، ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه در ارائه اطلاعات و داده‌های دقیق کمک قابل توجهی به توسعه بخش کشاورزی داشته باشد./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا