بانک، بیمه و بورس

رشد ۱۱ هزار واحدی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

به گزارش روز چهارشنبه ، در معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۸۱۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۳۴۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با یک ‌هزار و ۲۴۹ واحد افزایش به ۴۲۰ هزار و ۷۹۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۷۸۸ واحد رشد به ۲۶۵ هزار و ۵۲۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول ۹ هزار و ۴۹۸ واحد و شاخص بازار دوم ۲۰ هزار و ۱۹۲ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، گسترش نفت‌وگاز پارسیان (پارسان) با یک‌هزار و ۴۸۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۲۴۰ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با یک هزار و ۲۲۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و سه واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۹۶۶ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۷۳۳ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۶۲۹ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۵۳ واحد و پتروشیمی شیراز (شراز) با ۵۲۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۲۳ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۲۱ واحد، گروه دارویی برکت (برکت) با ۱۷۸ واحد، بورس کالای ایران (کالا) با ۱۵۶ واحد، پالاش نفت تهران (شتران) با ۱۴۷ واحد، خدمات انفورماتیک (رانفور) با ۱۱۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۰۰ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۶۶ واحد و صنایع شیمیایی ایران (شبریز) با ۶۴ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد آریان کیمیاتک (کیمیاتک)، پارس فولاد سبزوار (فسبزوار)، معدنی دماوند (کدما)، گروه دارویی برکت (برکت)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۸۸ ‌میلیون و ۸۳۸ هزار برگه سهم به ارزش ۹ ‌هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس بیش از ۱۰۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۹۶۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۶۹ هزار و ۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نماد پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، ‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، ‌ مدیریت انرژی تابان هور (وهور) و مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پالایش نفت شیراز (شراز)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، توکاریل (توریل)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، بیمه دی (ودی) و بانک دی (دی) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا