اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهتجارتتشکلهاخودروصنعت و معدنصنعت ومعدن

سخنگوی انجمن صنعت تایر: کاهش تولید صنعت تایر/ لزوم حمایت دولت در تخصیص ارز و مواد اولیه

مصطفی تنها با انتقاد از اینکه تخصیص ارز آن هم بر روی کاغذ برای ما فایده ای ندارد، افزود:از بهمن‌ماه گذشته تخصیص ارز به تولیدکنندگان تایر به صورت قطره‌چکانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، براساس تصمیمات جدید بانک مرکزی نرخ فروش حواله مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مبنای نرخ تسعیر قیمت خوراک و قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی در بورس‌ کالا قرار گرفته است که همین امر باعث اعتراض صنایع پایین دستی شده است چراکه به اعتقاد آنها این موضوع به افزایش قیمت مواد اولیه تولید و در نهایت افزایش قیمت مصرف‌کننده و تورم منتهی خواهد شد.

در همین زمینه مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر ، با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان تایر ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: با تغییر نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی ، ما با افزایش هزینه‌ها روبرو هستیم در این رابطه دولت باید فکر اساسی برای تولیدکنندگان تایر داشته باشد چرا که با روال فعلی نمی‌توان افزایش تولید و عرضه محصولات را به بازار به موقع انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در طول چند سال اخیر با وجود افزایش بهره‌وری، حاشیه‌ سود کارخانجات کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: استمرار این موضوع نمی‌تواند برای تولیدکنندگان سودده باشد.

تنها گفت: از بهمن‌ماه گذشته تخصیص ارز به تولیدکنندگان تایر به صورت قطره‌چکانی بوده است به نحوی که این موضوع باعث شد تا در تیر و مردادماه امسال صنعت تایر با کاهش تولید روبرو شود.

وی در رابطه با تحولات بازار تایر نیز گفت: بخشی از افزایش قیمت‌های موجود در بازار به دلیل کاهش تولید است اما از آن طرف عده‌ای توزیع لاستیک را مختل کرده و به دنبال سود بیشتر هستند.

سخنگوی انجمن صنعت تایر با انتقاد از اینکه تخصیص ارز آن هم بر روی کاغذ برای ما موثر نیست افزود: ما باید هزینه‌ها را به حساب خریداران واریز کنیم تا بتوانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنیم. اختلال در این موضوع آسیب‌های جدی را به صنعت تایر وارد می‌کند دولت در این زمینه باید ضمن تسریع در تخصیص ارز به تولیدکنندگان فکر اساسی برای تغییرات قیمت مواد اولیه داشته باشد./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا