اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتولید دانش بنیانصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان

معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان خبر داد و اظهار امیدواری کرد که این رقم برای سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، مهدی صفری در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: پارسال نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران احیا شد که به خاطر همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با بخش تجارت خارجی و وزارت صمت موفقیت نسبی کسب کردیم و حدود ۷۰ کشور در نمایشگاه حضور یافتند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجی افزود: وضعیت عرضه کالاهای صادرات غیرنفتی کشور با ۵ سال پیش فرق می‌کند و اساس کار روی دانش بنیان‌ها قرار گرفته است. طبق آخرین آمار به میزان ۲ میلیارد دلار صادرات کالاهای دانش‌بنیان داشتیم که امیدواریم این عدد در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.

صفری ادامه داد: تاکنون چهار دستورالعمل به سفرا و نمایندگان مبنی بر پروموت کردن نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ابلاغ کرده‌ایم. تا به این لحظه ۱۱۹ کشور برای حضور در نمایشگاه به ما سیگنال مثبت داده اند. با ۶ کشور در غرب آفریقا هماهنگ کرده ایم تا توانمندی‌های خود را در این بخش تقویت کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر سیاست‌های دولت روی صادرات غیرنفتی و به خصوص کالاهای دانش‌بنیان است و در اغلب کشورها حضور فعال داریم.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی در سال جاری افزود: یکی از شعارهای امسال رشد تولید است که این مقوله نیاز به واردات مواد اولیه و … دارد بنابراین برای تحقق این وعده، طبیعتاً واردات از صادرات افزایش می‌یابد. از این رو امسال واردات از صادرات بیشتر شد.

گفتنی است، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا