اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتجارتتشکلهادارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنگفتگو و مصاحبه

 عدم حضور ذی نفعان در کمیسیون های تصمیم گیری در سازمان غذا و دارو نقطه ضعف بزرگی است

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، رئیس هیئت مدیره اتحادیه واردکنندگان دارو با بیان اینکه در کمیسیون‌های تصمیم‌گیری در سازمان غذا و دارو، ذی نفعان شرکت ندارند و تصمیمات اقتضایی و حتی متناقض به دلیل عدم اشراف گرفته می‌شود، گفت: این نقطه ضعف بزرگی است که هم ناقض قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار است و هم منجر به نتایج نامطلوب می‌شود.

دکتر ریاحی تصریح کرد : در این زمینه نیز باید اقدامات لازم صورت بگیرد و در حوزه کمبود نقدینگی نیز باید به نکاتی توجه شود.

وی افزود: واقعیت آن است که دلیل کمبود نقدینگی، این نیست که نرخ دلار افزایش یافته، بلکه این است که بدهی‌های شرکت‌ها به موقع از طریق بیمه‌ها و به مراکز درمانی، داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش و تأمین‌کننده‌ها اعم از تولیدکننده و وارد کننده پرداخت نمی‌شود.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو بیان کرد: در حالی که واردکننده باید به صورت نقدی اقدام به خرید ارز کند و هیچ تسهیلاتی در این زمینه دیده نشده است. از سوی دیگر به طور متوسط پرداخت به تأمین‌کننده‌ها یک‌سال بعد صورت می‌گیرد در حالیکه قاعده و قانون آن حدود سه ماه است.

این فعال صنعت دارو افزود: این تاخیر ۹ ماهه اولا دربردارنده هزینه برای تأمین‌کننده‌هاست و ثانیا نقدینگی کافی در اختیار آن‌ها نیست که بتوانند به درستی گردش کالا داشته باشند.

ریاحی پیشنهاد کرد : برای یک‌بار به عنوان مثال با تزریق ۱۰ همت تمام حساب‌ها به روز شده و مطالبات پرداخت شود و این تعهد ایجاد شود که بودجه‌ها به موقع تأمین شود.

وی افزود: در این صورت می‌توان امیدوار بود که شرایط نقدینگی اصلاح خواهد شد. برای تسریع در کار، بانک مرکزی که خود فروشنده ارز است می‌تواند این امکان را ایجاد کند که به واردکنندگان مواد اولیه یا داروهای آماده ارز نسیه اختصاص داده شده و حتی می‌تواند طلب خود را با بدهی‌های بیمه و شرکت‌ها تهاتر کند و راه‌هایی از این طریق می‌تواند اثربخش باشد. / دوشنبه های دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا