اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهتجارتتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

عضو اتاق بازرگانی تهران: اجرای کامل سامانه مودیان زمینه‌ساز استقرار نظام مالیاتی عادلانه و مقابله با فرار مالیاتی

علی نقیب گفت: مقابله با فرار مالیاتی یک ضرورت است و باید در دستور کار باشد از طریق سامانه‌های هوشمندی مانند سامانه مودیان می‌توانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور داشته باشیم و با فرارهای مالیاتی مقابله کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، علی نقیب با اشاره به این موضوع که راه‌اندازی کامل سامانه مودیان می‌تواند به ما در فاصله گرفتن از مالیات گیری تخمینی، علی الرأسی، خود اظهاری و ممیزمحور کمک کند، تصریح کرد: سامانه مودیان مزیت‌های زیادی دارد و از فساد جلوگیری می‌کند. استفاده از سامانه‌های نوین در اطلاعات محور کردن مالیات ستانی موثر هستند.

وی در ادامه گفت: باید حتی‌الامکان تلاش کنیم که نقص‌های سامانه مودیان را به حداقل برسانیم. سامانه‌ها باید همه جانبه نگر باشند و بتوانند نیازهای ما را برطرف کنند. سامانه‌ها به خودی خود کارساز نیستند، باید به درستی برنامه‌ریزی شوند تا برایمان مزیت داشته باشند.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: قطعاً سامانه مودیان مزیت‌های زیادی برای کشور دارد و راه‌اندازی کامل آن می‌تواند بسیاری از مشکلاتمان را حل کند. الآن دچار یک سری مشکلات در اجرا هستیم که باید هر چه سریع‌تر رفع شوند.

نقیب گفت: توقع ما از مسئولان این است که مشکلات سامانه مودیان را رفع کنند و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه را برای بهره‌مندی از مزیت‌های این سامانه مهیا کنند.

وی ادامه داد: طی یک سال اخیر که فاز اولیه سامانه مودیان راه‌اندازی شده است، توانسته‌ایم شفافیت نسبی در میزان درآمد مشاغل خاص مانند وکلا و پزشکان ایجاد کنیم که اقدام مناسبی است و به مالیات گیری عادلانه کمک می‌کند. بهره‌مندی از مزیت‌های سامانه‌ی مودیان به صورت کامل در گروی رفع مشکلات این سامانه است.

این عضو اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد: مالیات یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت‌هاست و برای اداره‌ی کشور ضروری است. اما باید با بهره‌گیری از سامانه‌های به‌روز مالیاتی به اخذ مالیات هوشمند، عادلانه و دقیق مبادرت کنیم.

نقیب گفت: مقابله با فرار مالیاتی یک ضرورت است و باید در دستور کار باشد. از طریق سامانه‌های هوشمندی مانند سامانه مودیان می‌توانیم مالیات ستانی عادلانه‌ای را در کشور داشته باشیم و با فرارهای مالیاتی مقابله کنیم.

وی ادامه داد: اگر قرار است در راستای پیشرفت اقتصادی گام برداریم، باید بی‌عدالتی در مالیات ستانی را به حداقل برسانیم. در سامانه‌های قبلی که ممیزمحور بود، شاهد عدالت کافی و شایسته در امر مالیات گیری در کشور نبودیم و با حرکت به سمت اجرای کامل سامانه مودیان، شاهد این امر خواهیم بود

نقیب خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در گروی حمایت از فعالان اقتصادی و کسانی است که می‌خواهند در یک فضای سالم فعالیت داشته باشند و به پیشرفت کشور کمک کنند. هوشمند و عادلانه سازی روند مالیات گیری به ایجاد بستر مناسبی برای فعالیت این افراد می‌انجامد و از یأس و ناامیدی فعالان اقتصادی واقعی کشور جلوگیری می‌کند./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا