اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتانرژیتشکلهاصنعت و معدن

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت مطرح کرد:استیضاح وزیر صمت با جرم مرتکب نشده!

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت می‌گوید انتقادهایی از عملکرد وزیر صمت مطرح شده که بسیاری از آنها نه تنها ارتباطی با مسئولیت‌ها و اختیارات وزیر ندارند که حتی خود عاملی برای فشار بر این حوزه نیز هستند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مسعود باقرتجریشی اظهار کرد: برخی مسائل به سیاست‌های موجود در اقتصاد کلان کشور باز می‌گردد و نمی‌توان آن را در سایر بخش‌ها جست و جو کرد. مثلا اگر با تورم مواجهیم و قیمت کالاها افزایش یافته یا روند سرمایه گذاری در کشور در سال‌های گذشته منفی شده یا بسیاری از دیگر عوامل به وزارت صمت ارتباطی ندارد و او باید با وجود این مشکلات حوزه‌های مختلف این بخش را اداره کند.

وی با اشاره به گستردگی حوزه مسئولیت‌های وزارت صمت گفت: متاسفانه در بررسی عملکرد عملا معدن فراموش می‌شود، بازرگانی و تجارت فراموش می‌شود و تنها چیزی که اهمیت پیدا می‌کند، بخش کوچکی از صنعت یعنی خودرو است. در حالی که یک ارزیابی دقیق از بخش‌های مختلف به خوبی ثابت می‌کند که برای براورد دقیق عملکرد باید تمام این بخش‌ها را رصد کرد.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفت ادامه داد: در رابطه با خودرو نیز انتقادهایی از وزیر صمت صورت گرفته که ارتباطی با عملکرد و حوزه مسئولیت‌های او ندارد. گران شدن خودرو تحت تاثیر تورم سال‌های گذشته بوده و وزارت صمت تلاش کرده که آن را مدیریت کند. از سوی دیگر انتقادهایی صورت گرفته که چرا واردات خودرو نداشته‌ایم، این در حالی است که وزارت صمت بارها اعلام کرده که نه تنها مخالفتی با واردات ندارد که حتی موافقت خود را نیز بارها اعلام کرده اما در طرح استیضاح بدون در نظر گرفتن تمام این مسائل عمل شده و این به دور از واقعیت است.

تجریشی با اشاره به سوابق فاطمی امین، اظهار کرد: او سابقه حضور در معاونت و سازمان‌های وزارتخانه را داشته و تا حد زیادی با ساختار آشنا است. در ماه‌های گذشته نیز تلاش کرده با تغییرات ساختاری، زیربنای برخی اصلاحات را در دستور کار قرار دهد. از سوی دیگر به شکل هفتگی به نقاط مختلف کشور سفر کرده و در جلسه با فعالان اقتصادی تلاش کرده که مشکلات آن‌ها را بشنود و شرایط را تغییر دهد.

وی افزود: سابقه نشان داده که وقتی زیرساخت‌های کلان به وجود نیامده، جابجایی افراد نه تنها کمکی به ما نکرده که حتی خود به عاملی برای مشکلات جدید تبدیل شده است. اگر به جای فاطمی امین، فردی جدید بر سر کار بیاید که از ساختار وزارتخانه و جزئیات کار آن خبر نداشته باشد، این خود می‌تواند به چالشی جدید برای فعالان اقتصادی تبدیل شود و از این رو استیضاح در شرایط فعلی به صلاح بخش‌های مختلف اقتصاد کشور نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا