اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربازارتشکلهاصنعت و معدنصنعت ومعدنلوازم خانگی

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: افزایش قیمت لوازم خانگی تکذیب شد

عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هرگونه افزایش قیمت این کالاها توسط تولیدکنندگان را تکذیب کرد و از کاهش چشمگیر قدرت خرید مردم در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، با وجود اینکه اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفت‌وگو با رسانه‌ها از افزایش قیمت برخی کارخانه‌ها در ماه آخر سال ۱۴۰۲ گلایه کرده بود، سعید رضوانی، عضو هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران هر گونه افزایش قیمت لوازم خانگی را تکذیب کرد و گفت: به دلیل رکود اقتصادی هیچ کارخانه‌ای در سال ۱۴۰۲ قیمت محصولات خود را افزایش نداده است. تنها افزایش قیمتی که در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد در خرداد بود و پس از آن هیچ تغییری در قیمت‌ها در هیچ یک از واحدهای تولیدی اتفاق نیفتاد.

وی افزود: در سال‌های اخیر افزایش مستمر و بی‌رویه قیمت ارز و به دنبال آن افزایش قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی قیمت تمام‌شده کالاها را به شدت بالا برده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اراک ادامه داد: بخشی از ارز موردنیاز برای تولید لوازم خانگی از محل ارزهای ۴۲۰۰۰ تومانی تامین می‌شد اما تولیدکنندگان برای تامین بخشی دیگر مجبور به تامین مواد اولیه تولید با قیمت ارز در بازار آزاد هستند.

رضوانی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت تمام‌شده لوازم خانگی به کاهش قدرت خرید مردم انجامیده است زیرا درآمد جامعه همگام با افزایش هزینه‌های تولید رشد نیافته و این موضوع در یک سال گذشته برجستگی بیشتری داشته است؛ در نتیجه اینها تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور امروز با مازاد تولید نسبت به تقاضا روبه‌رو هستند.

وی در نهایت گفت: در شرایط مازاد تولید داخلی صادرات هم عملی نیست چون قیمت تمام‌شده تولید در کشور به اندازه‌ای بالاست که امکان عرضه محصولات ایرانی با قیمت رقابتی در بازار جهانی لوازم خانگی از بین رفته است./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا