آموزش و پژوهشتولید دانش بنیانصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

فراخوانی برای تولید نانوساختارهای پایدارکننده در صنعت پلیمر

یکصدوسیزدهمین فراخوان پژوهشی مشارکت در اکتساب فناوری طرح «تولید نانوساختارهای هیدروتالسیت به عنوان پایدارکننده در صنعت پلیمر» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک گروه پژوهشی از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،  مواد معدنی سنتزی با فضاهای خالی و سطوح منظم، خواص مفیدی را برای حل مشکلات زیست محیطی و صنعتی امروزی نشان می‌دهند. هیدروکسیدهای لایه‌ای دوگانه (LDH) که اغلب به عنوان سیستم‌های هیدروتالسیت یا رس آنیونی نیز شناخته می‌شوند، از این نوع مواد هستند. ساختار بیشتر LDHها شبیه به هیدروتالسیت معدنی است که یک هیدورکسیل کربنات منیزیم- آلومینیوم طبیعی است.

هدف این طرح پژوهشی، سنتز و تولید ۲ کیلوگرم از نانوساختارهای هیدروتالسیت به عنوان یک افزودنی با خواص پایدارکننده برای پلیمرهای PVC است که همراه با پایدارکننده‌های بر پایه روی و کلسیم استئارات بتواند پایداری حرارتی بالایی را برای این نوع پلیمر ایجاد کند و با افزودن حداکثر ۲۰ درصد از هیدروتالسیت طی عملیات حرارتی در اکسترودر، پلیمر PVC تخریب نشود؛ همچنین اندازه ذرات محصول نهایی باید حداقل در یک بُعد، نانومتری و به شکل بلوری باشد. این محصول باید توزیع یکنواختی در پلیمر داشته باشد و در بستر آن تجمع نکند. 

اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی تا روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا