اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصنعت و معدنصنعت ومعدنکار و تعاون

فرصت یک ماهه تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی

بر اساس اعلام درگاه ملی مجوز‌ها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت الکترونیکی شوند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)،  بنا به اعلام درگاه ملی مجوزها ، همه فعالان اقتصادی و کسب وکار‌ها براساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ ردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و بعد از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوزالکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه های دولتی و بانکی فاقدمجوز محسوب می‌شود و تمامی خدمات دولتی پس از این فقط با داشتن شناسه یکتا ارائه می‌شود.

تا امروز ( ۲۵ فروردین) ۳۱۷,۲۰۸ پروانه کسب کاغذی مجوز الکترونیکی دریافت کردند که  استان های لرستان، گیلان و خراسان جنوبی همچنان در صدر جدول رتبه بندی استان ها در حذف پروانه های کسب کاغذی قرار دارند و استان های گلستان، ایلام و بوشهر هم در قعر این جدول قرار دارند.

فعالان اقتصادی برای تبدیل پروانه کسب‌های قدیمی می توانند با مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir  با بارگذاری کارت ملی و اصل پروانه کسب و ارائه شماره‌های ملی، پستی و همراه، درخواست خود را ثبت ومجوز الکترونیکی ( شناسه یکتا)  را از درگاه ملی مجوز‌ها دریافت کنند.

قانون تسهیل صدور مجوز‌ها از اردیبهشت ۱۴۰۱ لازم الاجرا شد تا همه مجوز‌ها به صورت الکترونیک و شفاف از درگاه ملی مجوز‌ها صادر شود. داشتن شناسه یکتا یا الکترونیک برای همه صاحبان کسب و کار‌ها الزامیست و طبق قانون اگر کسبه شناسه یکتا نداشته باشند از  ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجوز قدیمی آن‌ها معتبر نخواهد بود و از دریافت خدمات دولتی محروم خواهند شد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا