اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخباربانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورسشرکتهاویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

قائم مقام مدیرعامل صرافی رادین مطرح کرد:حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر ایران +ویدئو

قائم‌مقام مدیرعامل صرافی رادین در گفتگو با تولید و اقتصاد از چالش های صنعت صرافی می گوید.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد، دکتر حمیدرضا فاطمی سلوط قائم‌مقام مدیرعامل صرافی رادین گفت: شرکت تضامنی ناصر قاسمی راد (صرافی راد) در سال ۱۳۹۵  وارد عرصه‌ی تجارت شد و با برند رادین آغاز به کار کرد.

وی افزود: صاحب، متولی و سرمایه‌گذار این کسب‌و‌کار جناب آقای قاسمی راد هستند که در سال ۱۳۹۶ با تصمیم ایشان با ایجاد هدف تحول در این صنعت و اینکه بیزینس را از حالت سنتی راخارج کنند و بتوانند در سطح صنعت تغییرات اساسی و کاملی را ایجاد‌ کنند که در‌واقع جهت تغییر در زیرساخت‌های فنی و کسب‌و‌کار این بنگاه اقتصادی شروع به جذب نیرو کردند.

قائم‌مقام مدیرعامل صرافی رادین با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ با همین هدف به مجموعه پیوست، گفت: قدمی که در این راستا برداشته  شد، اکوسیستم اقتصادی کسب‌و‌کاری این صرافی را در بستر پلت‌فرم آوردیم و به‌صورت فناورانه فعالیت‌های صرافی را اتوماسیون کردیم  و در‌واقع تمام فرآیند‌ها به صورت دیجیتال درآمد. به این ترتیب  یک پلتفرمی به نام پلتفرم رادین شکل گرفت که تمام قواعد و فرآیندهای کاری و تمام موارد در این پلتفرم قرار گرفت.

 دکتر فاطمی در ادامه عنوان کرد: یک برنامه‌ریزی چهار‌ساله‌ را در آن سال تدوین کردیم و آن مبنایی شد که ما هر چهار سال برنامه‌ریزی‌ها را انجام دادیم و بر مبنای آن، توسعه این کسب‌کار را شروع کردیم.

 این فعال صنعت صرافی افزود : سندی که در آن سال تنظیم شد به نام سند ۱۴۰۰  نام‌گذاری شد که افق ۱۴۰۰ کسب‌و‌کار رادین را معرفی می‌کرد  و سال ۱۴۰۴ در‌واقع سند ۱۴۰۴ را تنظیم کردیم و هم اکنون  سند ۱۴۰۸ در حال تنظیم می باشد. که امید داریم همچنان این برنامه‌های چهار‌ساله به‌خوبی در نقطه خودش رقم بخورد و بتواند بقیه مسیر را به همین شکل و به همین منوال که به‌سمت صعود هست پیش ببرد.

قائم مقام صرافی رادین خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ برای توسعه این کسب‌و‌کار واحد R&D را در این مجموعه ایجاد‌ کرد کردیم و این واحد به ما کمک کرد تا بتوانیم تمام اتفاقاتی که در بازار روی می دهد را مدل کنیم و مدل‌سازی که روند انجام عملیات معاملات را در پیکره خودش قرار می‌داد و بر اساس اصول و قواعدی که حاکی بر این انجام درست عملیات بر پایه دانش بود را رقم زد.

 وی افزود: در سال ۱۳۹۹  پا به عرصه‌ی رنکینگ IMI-100 گذاشتیم که جزو ۵۰۰ شرکت برتر شرکت کردیم، اولین سالی بود که به این قضیه  ورود کرده بودیم و به‌عنوان اولین صرافی صورت‌های مالی شرکت را افشا کردیم تا مبنای شفافیت را برقرار کنیم .

  او  در ادامه بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم به رتبه ۹۵ دست پیدا کنیم و جز صد شرکت برتر در تاریخ‌ IMI-100  به عنوان اولین صرافی برگزیده شویم و با کسب  رتبه ۹۵  در گروه واسطه‌گری مالی هم به‌عنوان رتبه یک قرار گرفتیم و لوحی را از ۵۰۰ شرکت برتر به دست آوردیم. اتفاقات بزرگی در این مجموعه رخ داده و ما بحث‌های فناورانه را در زمره کارهایمان قرار دادیم.

 دکتر فاطمی همچنین گفت: در سال۱۳۹۹ وارد رنکینگ تحول دیجیتال شدیم جایی که متولی آن دانشگاه تهران بود و سعی کردیم به‌عنوان اولین صرافی، صنعت صرافی را به عرصه تحول دیجیتال وارد کنیم تا بتوانیم یک تجربه‌گری جدیدی را در این عرصه داشته باشیم که در آن سال به‌عنوان اولین صرافی دو  جایزه را اخذ کردیم. جایزه اول بحث زر‌پرداز بود که تحویل دستگاه سکه بود  که در این بخش جایزه نوآوری را از آن کنفرانس گرفتیم، که اولین کنفرانس بین‌المللی تحول دیجیتال در ایران بود و در بحث زبدگی نیز یک جایزه دریافت کردیم .

قائم مقام صرافی رادین بیان کرد: سال گذشته هم بر همین اساس جایزه رهبری دیجیتال را دریافت کردیم و کسب  تندیس زبدگی دیجیتال  که رتبه بالاتری  بود را تجربه کردیم.

 وی افزود: همیشه در این راستا بر اساس استانداردها و اصول و قوانین تلاش کردیم که قدم برداریم و  بتوانیم دانش را در جان کسب‌و‌کار پرورش بدهیم و آن دانش توسعه‌دهنده اکوسیستم‌های اقتصادی، اکوسیستم‌های نیروی انسانی و در‌نهایت به کل اکوسیستم بنگاه اقتصادی کمک کند تا بهترین و بالاترین کیفیت را آن مجموعه با توانمندی نیروهایی که دارد به دست بیاورد.

 این فعال صنعت صرافی در خصوص چالش‌های این صنعت گفت: چالش های صنعت صرافی به‌دلیل بالا‌بودن سطح رگولاتوری در بحث این صنعت بسیار چالش‌های بزرگی است، محدودیت‌هایی که در این صنعت با آن روبرو هستیم، محدودیت‌های مهم و کلیدی می باشد که در جان کسب‌و‌کار اثر می گذارد.

 قائم مقام صرافی رادین ادامه داد: ما در بحث دیجیتال به‌صورت قوی کار را پیش بردیم، زیرساخت‌ها را توسعه دادیم و یک بخش خیلی ساده و در‌واقع محکمی را که نیاز داشتیم ای نماد بود که ما بتوانیم تجربه دیجیتال مشتری را در اینجا بالا ببریم که بانک مرکزی برای صرافی‌ها ای نماد را بسته و اجازه صدور ای نماد را نمی دهد و بر اساس همین تراکنش آنلاین را تجربه نمی‌توانیم بکنیم، به‌خاطر همین موضوع مشتریان ما ناچار هستند  که به‌صورت حضوری اینجا تشریف بیاورند یا زمانی که شرایط کاریشان خیلی فشرده است نمی‌توانند حضور پیدا کنند، در طول روز این امکان از آنها گرفته می شود  که به‌صورت آنلاین در محل خودشان عملیات خرید سکه یا ارز را در‌واقع داشته باشند و این موضوع یک معضل بزرگی  در این صنعت ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌هایی که توسط بانک مرکزی صادر می شود نیز از چالش های دیگر این صنعت است و این دستورالعمل‌ها با یک استراتژی که شما کسب‌و‌کار را دارید پیش می‌برید، که در لحظه باید استراتژی را تغییر بدهید، این تغییر استراتژی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف بلند‌مدت می‌تواند آسیب بزند. در گذشته می‌گفتند که اسمارت استراتژی باید داشته باشید و استراتژی را طوری بچینید که بتواند به‌صورت هوشمند عمل بکند، ولی الان با شرایطی که امروز داریم ما در بحث صرافی‌ها استراتژی را باید هوشمند بچینیم که بنا به شرایط و موقعیت‌هایی که اتفاق می افتد، بتواند رفتار سریعی از خودش نشان دهد. غالبا این موارد در بحث صرافی بسیار زیاد است. چند نمونه‌اش را بخواهم نام ببرم دستورالعملی را صادر می‌کنند که می گوید صرافی‌ها با یکدیگر نمی‌توانند معامله داشته باشند یعنی صراف به صراف دیگر نمی‌تواند  خرید‌ و‌ فروش ارز داشته باشد. اگر دقت بکنیند چه خب ضربه‌ای را دارد به اکوسیستم میزند و اینکه یک بخشی از بازاری که دراین بازار بوده را دارد حذف می‌کند پس این موضوع از آن چالش‌هایی است که با آن پیش رو هستیم و همچنین برای‌اینکه بتوانیم به‌سمت جلو پیش برویم باید راهکارهای سریع و اصولی و استاندارد بر مبنای دستورالعمل‌ها اجرا بکنیم.

 دکتر فاطمی تصریح کرد: چالش‌های دیگری که این صنعت را تحت تاثیر قرار داده، دستورالعمل دیگری بود که بانک مرکزی صادر کرد و گفت فروش ارز در مدت سه روز باید صورت بگیرد، گاهی اوقات بعضی از ارزها بود که  مصرف زیادی نداشتند، فروش آنها زمان بر بود و گاها ۱۵ تا ۲۰ روز یا یک ماه طول می‌کشید فروخته بشود. ارزهای خارج از واحد پولی دلار و یورو  که این موضوع یک چالش بزرگی را برای این صنعت ایجاد کرد و یک پیچیدگی خاصی را در اکوسیستم اقتصادی صرافی‌ها به همراه داشت. ما باید برای این چالش ها با سرعت بالا راه‌حلی پیدا بکنیم که چیدمان بقیه کارهای توسعه‌ای و در‌واقع بازار را برهم نزنند.

 قائم مقام مدیرعامل صرافی رادین افزود: با اتفاقات اخیری که در صنعت صرافی و معاملات بازار متشکل ارزی در پلتفرم افتاد نقطه عطفی بود که این صنعت هم از حالت سنتیش توسط رگولاتوری خارج شود و عرصه جدیدی را در این حوزه تجربه کند که امیدواریم در همین چند ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی باشیم و با رقم زدن بازار مبادله‌ی ارز و طلا مکانیسم جدیدی را بانک مرکزی برای توسعه‌ی فناورانه جهت انجام معاملات برای کشور رقم بزند و این صنعت را به‌صورت یکپارچه از حالت سنتی خارج بکند و اتفاقات جدید در عرصه‌ی دیجیتال رقم بزند تا سهولت معاملات و شفافیت در بالاترین حالت خودش قرار بگیرد.

 دکتر فاطمی بیان کرد: صرافی رادین همیشه با تفکر پیشرو‌ بودن در عرصه خدمات‌رسانی نوین در حوزه ارزی کار کرده و نیروی انسانی خلاق با استعدادهای فناورانه و نوآورانه در‌ عرصه‌ی صرافی کنار هم جمع کرده است و دیدگاهش بر مبنای توسعه کسب‌و‌کار با شرایط حال امروز می باشد و برنامه‌هایی که برای آینده‌اش در نظر گرفته این است که بر مبنای دانش بتواند تولید ثروت بکند در قالب شفافیت تمام این رخدادها را افشا بکند.

 وی در پایان گفت: ما همواره تلاش داشتیم با انگیزه بالایی که داریم بهترین کیفیت و خدمات‌رسانی رو برای مشتریانمان ایجاد کنیم. به آینده امیدواریم و هر روز هم امیدمان پررنگ‌تر می شود. در این چند سالی که در مجموعه رادین بودیم اتفاقات خوب را تجربه کردیم و آینده و چشم‌انداز مجموعه رادین را بسیار مثبت می‌بینیم و رشد و پیشرفت و بهروزی روز‌افزون را به خواست خدا تجربه خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا