اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطات

لغو مجوز شرکتهای متخلف گارانتی موبایل/ ساماندهی بازار آشفته موبایل به کجا رسید؟

مدیر کل دفتر خدمات فنی وزارت صمت اعلام کرد: عملکرد نامناسب شرکت‌های گارانتی موبایل، مجوز آن‌ها را لغو می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، حمید محله‌ای مدیر کل دفتر خدمات فنی وزارت صمت با اشاره به اینکه تاکنون همه شرکت‌های گارانتی عضو سامانه جامع خدمات پس از فروش شده‌اند، اعلام کرد: «با پیوستن شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش، شرکت‌هایی که عملکرد مناسبی نداشته باشند، لغو مجوز می‌شوند.»

به گفته این مقام مسئول هر ایرادی پس از خرید برای گوشی‌ها ایجاد شود و عرضه کننده کالا امکان تعمیر و اصلاح آن را مانند روز اول نداشته باشد، باید کالا را با کالای دیگری در همان مدل تعویض کند.

مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: افزون بر تشدید نظارت‌ها، ظرف یک هفته به شکایات شهروندان از کیفیت خدمات پس از فروش تلفن همراه رسیدگی می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با تکمیل فرآیند پیوستن گوشی‌های تلفن همراه به سامانه جامع خدمات پس از فروش چه اتفاقی می‌افتد و این موضوع برای خریداران تلفن همراه چه مزایایی به همراه دارد؟ گفت: در حوزه خدمات پس از فروش برای موبایل و لوازم خانگی در حال حاضر شرکتی را نداریم که واردکننده یا تامین کننده این تجهیزات باشد و در سامانه جامع خدمات پس از فروش ثبت نام نکرده باشد و یا کالاهایش را اظهارنکرده باشد.

وی گفت: حدود دو ماه پیش، به صورت سیستمی این‌ شرکتها متصل نبود، ولی الان قبل از این که اظهار بشود شناسنامه خدمات پس از فروش و تایید بشود هیچ گونه امکان وارداتی یا اظهار وارداتی یا اظهار تولیدی وجود ندارد.
محله ای گفت: در گام بعدی برای تولیدکنندگان هم  (در حوزه خود کالای موبایل یا تلفن همراه تولیدکننده زیاد نداریم) حجم بیشتر را وارد می‌کنیم، ولی درخصوص سایر کالا‌های لوازم خانگی تولیدات داخل هم کاملا به سامانه خدمات پس از فروش متصل شده است.

بازار موبایل همچنان  از یک سو در گرداب عرضه اقلام قاچاق مثل آیفون های ۱۴ و ۱۵ و از سوی دیگر با عرضه کالاهای مستعمل و کارکرده به عنوان موبایل نو و یا پروژه های کلاهبرداری مواجه شده  که بایستی اقدامات همه جانبه برای سامان دهی این وضعیت در دستور کار قرار گیرد./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا