اقتصاداقتصاد و تجارتتجارتخودروشرکتهاصنعت و معدنصنعت ومعدن

مجوز تولید پژو پارس تا پایان ۱۴۰۲ تمدید شد

در توافقی بین ایران خودرو و سازمان ملی استاندارد مقرر شد که تولید پژو پارس تا پایان سال ادامه یابد تا در تحویل خودرو به متقاضیان مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، سال گذشته سامانه یکپارچه فروش خودرو به منظور عرضه انبوه خودرو راه اندازی شد. در ادامه نیز با برگزاری ۲ مرحله تعداد زیادی خودرو از سوی خودروسازان عرضه شد. در این سامانه بازه زمانی مشخصی همچون پاییز ۱۴۰۲، زمستان ۱۴۰۲ و… نیز برای عرضه خودرو تعیین شده بود. با این وجود تحویل برخی از این خودروها بنا به دلایل مختلفی با تأخیر روبرو شده‌است.

از جمله خودروهایی که با تأخیر در تحویل مواجه شده و گلایه مندی متقاضیان را به دنبال داشته است، خودروی پژو پارس است که ۱۰۰ هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت نام کرده بودند. بر همین اساس هم طی روزهای گذشته متقاضیان زیادی در تماس با خبرگزاری مهر نسبت به عدم ارسال پیامک به منظور تعیین تکلیف واریز وجه و تحویل خودرو به بهانه عدم رعایت استانداردهای ۸۵ گانه اعتراض کردند. (جزییات بیشتر)

در این رابطه مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه گروه صنعتی ایران‌خودرو تا نیمه اسفند ماه سال جاری برای خودروی پژو پارس مجوز تولید خواهد داشت، اعلام کرده بود که «از سال ۱۴۰۱ ما در قالب اعلام‌های رسمی به ایران خودرو اعلام کردیم که این خودرو نمی‌تواند استانداردهای ۸۵ گانه را لحاظ کند و باید برای این موضوع تدبیری بیندیشد اما متأسفانه به جای بررسی این موضوع فروش این خودرو در سامانه یکپارچه در دستور کار وزارت صنعت و خودروساز قرار گرفت و آنها خودرویی که می‌دانستند نمی‌توانند استانداردهای آن را رعایت کنند را فروختند.»

حال شرکت ایران خودرو اعلام کرده که در توافقی با سازمان ملی استاندارد مقرر شد که تولید این خودرو تا پایان سال ادامه یابد تا در تحویل خودرو به متقاضیان با مشکلی مواجه نشوند.

بنابراین تولید پژو پارس تا پایان سال تمدید شده اما با ورود به سال ۱۴۰۳ در تولید خودروهای داخلی باید استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت شده باشد./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا