اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتجامعه و سلامتدارویی، آرایشی و بهداشتیسلامتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: نیاز به بودجه ۱۵۰ هزار میلیاردتومانی برای دارویار

محمدمهدی ناصحی اظهار کرد: اگر بخواهیم دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، محمدمهدی ناصحی در نشست خبری در وزارت بهداشت در پاسخ به سؤالی مبنی بر میزان بودجه مورد نیاز برای اجرای طرح دارویار در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اگر بخواهیم دارو و تجهیزات پزشکی را به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا پرداخت از جیب مردم افزایش نیابد، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است؛ الان خیلی از تجهیزات پزشکی افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و مابه‌التفاوت افزایش قیمت، هنوز به بیمه‌ها اعلام نشده و تامین منابع صورت نگرفته است؛ اگر این افزایش قیمت صورت بگیرد صرفاً در حوزه تجهیزات پزشکی به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان بیشتر نیاز به تامین بودجه است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر میزان تحقق بودجه طرح دارویار در سال جاری نیز افزود: الان از ۶۹ هزار میلیارد تومانی که به عنوان بودجه دارویار در نظر گرفته شده بود، بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ قیمت‌های جدید تجهیزات و دارو و سهم بیمه‌ها اعلام شود تا بتوانیم با مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح، مانع از افزایش پرداخت از جیب مردم شویم. در صورت افزایش قیمت تجهیزات و داروها و عدم تحقق بودجه ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی پرداخت از جیب مردم افزایش خواهد یافت زیرا سهم بیمه‌ها ثابت می‌ماند./ دوشنبه های دارویی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا