اخباربرگزیدهاستان هااصفهاناقتصادتجارتتولید دانش بنیانشرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدنعلم و فناوری

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا: حمایت فولاد مبارکه از «شرکت های دانش بنیان»/ ثبت رکورد جدید در تخلیه و شارژ

رسول نباتی آریان گفت: شرکت دانش بنیان «زاگرس صنعت آرکا» با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص و تجهیزات پیشرفته خود در سال 1393 تاسیس و در سال 1398 موفق به کسب عنوان علمی دانش بنیان از معاونت علمی و فن آوری نهاد ریاست جمهوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،مدیرعامل شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا گفت: این شرکت با سنجش نیازمندی‎‌های موجود در صنایع بزرگ کشور فعالیت‌های خود را در زمینه‌های ساخت انواع مکنده‌های صنعتی قدرتمند و پمپ وکیوم هویا خنک با توان مکش ده هزار مترمکعب برساعت، ارائه خدمات مکانیزه نظافت صنعتی توسط مکنده‌های صنعتی و اورهال واحد احیاء شامل تعویض کاتالیست‌ها، تعویض نسوز و سیستم‌های تعلیق ریفرمر ساماندهی نموده و تا کنون موفقیت‌های چشمگیری را کسب نموده است.

همکاری با مجتمع‌های بزرگ فولادی

وی افزود: از جمله مجتمع‌های بزرگ فولادی و معدنی کشور که این شرکت افتخار همکاری با آن‌ها را داشته می‌توان به فولاد هرمزگان جنوب، فولاد کاوه جنوب کیش، ذوب آهن اصفهان، ذوب آهن پاسارگارد شیراز، مجتمع سنگ آهن گل گهر، فولاد چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان اشاره کرد.

همکاری با فولاد مبارکه اصفهان و حل مشکلات زیست محیطی

نباتی آریان در خصوص چگونگی آغاز همکاری با فولاد مبارکه اصفهان تشریح کرد: این شرکت در سال ۱۳۹۶ به عنوان پیمانکار دست دوم با بکارگیری یک دستگاه مکنده صنعتی با زمانبندی ۵ روز در هفته و روزانه ۸ ساعت کار وارد مجتمع فولاد مبارکه شد. در آن سال شرکت فولاد مبارکه از سوی محیط زیست به مشکل بزرگی برخورده بود چراکه وجود حوضچه‌های لاگون که حاوی نفت کوره و روغن بودند سبب ایجاد آسیب زیست محیطی به پرندگان مهاجری شده بود که از این حوضچه‌ها تغذیه می‌کردند و تلف می‌شدند، لذا امکان جریمه سنگین برای مجتمع فولاد با عنوان تخریب زیست محیطی حتمی بود. در پی چاره اندیشی برای این مشکل شرکت زاگرس صنعت آرکا پس از بازدید از حوضچه‌ها ۲ دستگاه مکنده‌ی صنعتی دیگر را به مجتمع اضافه کرد و در نتیجه کلیه لاگون‌ها را تخلیه و مشکل محیط زیست را مرتفع کرد.

عقد قرارداد با فولاد مبارکه

این فعال اقتصادی اضافه کرد: نوروز ۱۳۹۷ به علت بارندگی بیش از حد تمام پمپ‌های کاردامپر مجتمع در معرض غرق شدگی و سوختن قرار گرفته بودند که این شرکت طی ۱۲ ساعت شب تا صبح با بکارگیری۳ مکنده، کلیه‌ی آب‌های کاردامپر را تخلیه کرده کرد. پس از اهتمام فراوان در حل معضلات یاد شده، طی مناقصه‌ای این شرکت موفق به عقد قرارداد با مجتمع فولاد مبارکه شد و به دلیل کارایی بالای دستگاه مکنده‌ی صنعتی ساخت شرکت زاگرس صنعت آرکا و همچنین پس از سنجش نیاز مجتمع، تعداد مکنده از یک دستگاه به پنج دستگاه و بازه‌ی زمانی از ۵ روز در هفته به ۷ روز افزایش یافت تا جایی که در مقاطعی خدمات ۲۴ ارائه می‌شد .

سایر همکاری‌ها

وی خاطرنشان کرد: شرکت زاگرس صنعت آرکا افتخار فعالیت و همکاری در تمامی بخش‌های مجتمع فولاد مبارکه را دارد، حتی خارج از مجتمع فولاد بنابر دستور نظارت محترم مجتمع فولاد مبارکه برای ستاد بحران کارهایی از جمله تخلیه معابری که دچار آب گرفتگی دراثر بارندگی شدید شده بودند را صورت داد و یا در زمان‌های اورهال به فولاد سبا خدمات ارائه داد. علاوه بر کارهای روتین، کارهایی مثل تخلیه و شارژ کاتالیست که در سنوات پیشین، در طول ۱۲ الی ۱۳روز بصورت سنتی توسط نیروها انجام می‌شد، بعد از ورود این شرکت و مکنده‌های صنعتی به مجتمع فولاد رکورد ۹ ساعت تخلیه و ۶ ساعت شارژ توسط زاگرس صنعت آرکا به ثبت رسید.

حمایت مجتمع فولاد مبارکه از شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا

نباتی آریان در پایان اظهار داشت: پیرو توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان و همینطور تلاش بر تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید)، مجتمع فولاد مبارکه اقدام به حمایت از خدمات و محصولات این شرکت دانش بنیان کرده است. لازم است از این فرصت برای تشکر از حسن اعتماد و نظر لطف مدیر عامل مجتمع فولاد مبارکه، مهندس طیب نیا که همواره شامل حال این شرکت دانش بنیان شده است استفاده کنم. به امید شکوفایی و حمایت هر چه بیشتر تولیدات داخلی ./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا