اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتتجارتدارویی، آرایشی و بهداشتیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت: ۵۰ مرکز تجاری داریم/ صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار دارو

احمد فیروزی ضمن اشاره به فعالیت حدود ۵۰ مرکز تجاری از صادرات سالانه ۱۰۰ میلیون دلار دارو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)،  احمد فیروزی، مدیر کل اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران نقش مراکز تجاری و خدمات ارائه شده توسط آنان را در توسعه روابط تجاری مهم و مؤثر توصیف کرد و گفت: مراکز تجاری در دولت سیزدهم نسبت به گذشته نقش مهم‌تری پیدا کرده‌اند. در راستای افزایش تجارت و بهبود خدمات‌دهی به تجار، ایجاد و تقویت این مراکز طی دو سال اخیر با جدیت ادامه پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ مرکز تجاری در اقصی نقاط جهان داریم و در برخی از کشورها بیش از یک مرکز تجاری فعالیت دارد. برخی از این مراکز تجاری طبق دستورالعمل مصوب سازمان توسعه تجارت، به صورت تخصصی مشغول به کار هستند و از این طریق خدمات متنوعی به فعالان اقتصادی ارائه می‌شود.

فیروزی همچنین گفت: همکاری وزارت امور خارجه، اتاق مشترک ایران و لهستان، سفارت‌های نروژ و لهستان در تهران برای بالا بردن سطح روابط تجاری، فعالیت مراکز تجاری ایران در لهستان و نروژ فرصتی برای ایجاد شناخت کامل‎‌تر از بازار این کشورها و توسعه تجارت است.

وی افزود: در این راستا دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در سال ۱۴۰۳ با هدف افزایش مبادلات تجاری رویدادهای تجاری متنوع از جمله تبادل هیأت‌های تجاری، نشست‌های B۲B و و حضور در نمایشگاه‌های تخصصی بازار هدف را در دستور کار قرار داده است.

مدیر کل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران به بازار لهستان اشاره کرد و گفت: کشور لهستان ۴.۵ میلیارد دلار صادرات و ۸.۵ میلیارد دلار واردات دارو دارد و در حال حاضر عمده شرکای تجاری این کشور، کشورهای اروپایی هستند.

فیروزی با بیان اینکه لهستان و نروژ بازارهای نوظهوری برای شرکت‌های دارویی و دانش‌بنیان کشور محسوب می‌شوند، گفت: ما در زمینه دارو ۱۰۰ میلیون دلار صادرات به جهان داریم که نیمی از این تجارت با کشورهای اروپایی صورت می‌گیرد. همچنین ۵۰ درصد از بیش از یک میلیارد دلار واردات داروی کشور، نیز از شرکای تجاری اروپایی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در کنار بازارهای سنتی باید به سمت متنوع‌سازی بازارهای صادراتی پیش ببریم، گفت: در تلاش هستیم در آینده چندین رویداد با تمرکز بر حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و گیاهان دارویی برای توسعه صادرات این اقلام به کشورهای لهستان و نروژ برگزار کنیم./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا