اخباربرگزیدهاقتصاد و تجارتاهم اخبارصنعت و معدنفن آوری و ارتباطاتنمایشگاه و رویدادتجاریویدئوچند رسانه ایگفتگو و مصاحبه

مدیر صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات ساترا:تنظیم مقررات، صدور مجوز برای پلت‌فرم‌ها، محتوای تولیدی در نمایش خانگی و همچنین پایش و رصد فضای مجازی از وظایف ساترا است+ویدئو

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،مهندس اسماعیل کیایی مدیر صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات “ساترا” در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ گفت: ساترا تقریبا از سال ۱۳۹۶ با سه مسئولیت اصلی به‌صورت رسمی آغاز به فعالیت کرد و که وظیفه اصلی آن در درجه اول تنظیم مقررات ، صدور مجوز برای پلت‌فرم‌ها و محتوای تولیدی در نمایش خانگی و همچنین پایش و رصد فضای مجازی می باشد

مدیر صدور مجوز ساترا در خصوص بخش تنظیم‌گری بیان کرد: در ساترا حوزه‌ای به نام معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی وجود دارد که وظیفه اصلی آن ایجاد مقررات برای پلتفرم های فضای مجازی و همچنین تولید محتوا در این حوزه است و همچنین یک بخش حقوقی به‌تناسب همان بخش وجود دارد که محل‌های اختلافی که بین پلت‌فرم‌ها یا تولیداتی که در فضای مجازی هست به آن جا مراجعه می شود و حل و فصل میشود.

کیایی اضافه کرد: در ساترا دو بخش صدور مجوز وجود دارد که بخشی از آن پلتفرم‌ها یا سکوهای فضای مجازی است، بخش دیگر نیز به محتوای حرفه‌ای مجوز داده می شود . بخش صدور مجوز، پلتفرم ها با مراجعه به درگاه ملی مجوزها به ساترا ارجاع داده میشود و ساترا طی فرآیند و مراحل کاری که دارد به این پلتفرم ها که در‌واقع در حوزه‌ی ضبط و تصویر فعال هست مجوز می دهد.

مدیر صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات “ساترا” افزود: مجوزها در حال حاضر در دوره غیر‌قطعی ( برای رسانه های تازه کار) که شش ماهه طی مدت چهل روز کاری مجوز می گیرند و در دوره قطعی نیز که بلند‌مدت‌تر هست حداکثر تا هفتاد روز کاری مجوز داده می شود که در اغلب موارد ، صدور مجوزها بسیار زودتر از موعد انجام می گیرد.

این مقام مسئول در ساترا در خصوص حضور رسانه های دارای مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش ویدیویی و فضای مجازی نیاز به مجوز ساترا دارد یا خیر ؟ گفت: حوزه فعالیت رسانه ها تفکیک شده است و فقط کسانی که در حوزه صوت و تصویر فعال هستند به خصوص در نمایش خانگی فعال هستند مشمول مجوز در ساترا هستند و در خصوص مجوز این رسانه ها و تفکیک وظایف آنها نیز به زودی در بخش های مهم خبری اطلاع رسانی لازم صورت می گیرد.

مهندس کیایی ضمن مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه الکامپ گفت :همیشه حوزه‌ی فناوری اطلاعات و الکترونیک و کامپیوتر همیشه جذاب است به ویژه اکنون که در عصر فناوری اطلاعات زندگی می کنیم و این بخشی از اصل جدایی‌ناپذیر زندگی مردم شده به همین خاطر فکر می‌کنم وجود چنین نمایشگاههای بسیار مهم، موثر است که با استقبال بالایی هم روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا