اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتصنایع دستیصنعت و معدن

مشکل ورود موقت فرش دستباف حل شد

مصوبه هیات وزیران در خصوص رفع مشکل ورود موقت فرش دستباف ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، تصویب نامه هیأت وزیران در خصوص الحاق متنی به عنوان بند ت به ماده ۷۵ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی ابلاغ شد.

ماده ٧۵: در موارد زیر به جای اخذ تضمین به اخذ تعهد کتبی اکتفا می‌شود:

بند ت الحاقی: ورود موقت فرش دستبافت و سایر بافته‌های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری، شست و شو، رنگ برداری و عرضه در نمایشگاه.

گفتنی است، تاکنون برای وارد کردن فرش نیاز به ارائه تضمین ریالی و دلاری بود، اما از این پس این امر با اخذ تعهد کتبی امکان پذیر شد.

محمدرضا زارع برزشی در این رابطه گفته است: پس از درخواست‌های مکرر بخش خصوصی و پیگیری این مرکز در راستای رونق فضای کسب و کار فعالان فرش دستباف، جلوگیری از مهاجرت نیروهای ماهر به کشورهای همسایه و افزایش درآمد ارزی از طریق فراهم کردن فضای مناسب در بخش‌های ارائه خدمات به فرش دستباف به عنوان یک کالای با ارزش غیر نفتی، با نظر مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارائه پیشنهاد اصلاح ماده ۷۵ آئین نامه اجرایی قانون امور گمرکی، هیئت وزیران در تاریخ ۱۸ بهمن ماه مصوبه‌ای در رابطه با ورود موقت فرش دستباف و سایر بافته‌های داری ایرانی برای انجام عملیات تعمیر، رفوگری، شست و شو، رنگ برداری، و عرضه در نمایشگاه تصویب کرد./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا