اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتحمل و نقلصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدن

مصرف بنزین به ۱۱۰ میلیون لیتر در روز رسید/ قطع گاز جایگاه‌های سی‌ان‌جی قابل پیش‌بینی نیست

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی رقم مصرف و تولید بنزین را در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)،جعفر سالاری‌نسب ، درباره میزان تولید و مصرف بنزین اظهار داشت: در حال حاضر توزیع بنزین طبق روال خودش انجام می‌شود و البته میزان تقاضا و مصرف بالاست. اما مشکلی در ذخیره‌سازی نداریم و بنزین به اندازه کافی و نیاز کشور در مخازن ۸۲گانه کشور وجود داشته و از مسیر نفتکش‌ها، ریل و خطوط به مقاصد منتقل می‌شود.

وی رقم مصرف را در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر و میزان تولید هم در همین حد اعلام کرد و گفت: فعلا تولید و مصرف تقریبا سربه‌سر است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره کیفیت بنزین گفت: سال قبل به خاطر مصرف نفت کوره در نیروگاه‌ها آلودگی هوا بوجود آمد اما همان زمان در تهران، اصفهان، کرج، اراک و تبریز هیچ نفت کوره‌ای استفاده نشد، زمانی طی ۲۰ سال گذشته اکتان‌بوسترهایی در کشور استفاده می‌شد. اما اکنون در ایران منسوخ شده و هم کیفیت اکتان کشور مناسب و هم تولید بنزین یورو است؛ استاندارد نیز روی تولیدات نظارت می‌کند و هیچگونه آلودگی نداریم.

وی تاکید کرد: اکنون بنزین در تهران کاملا یورو و با استاندارد اروپا توزیع می‌شود و اکتان آن هم مناسب است و اشکالی ندارد، ایراد در تعداد خودروها، کیفیت و خودروهای تک‌سرنشین است، وقتی خودرویی که در کشور تولید می‌شود با هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر سوخت مصرف می‌کند قطعا آلودگی بالا می‌رود و ارتباطی به بنزین ندارد و یا تعداد زیاد خودروهای دیزلی ارتباطی با کیفیت نفت‌گاز ندارد، تعداد خودرو زیاد است و ظرفیت شهر نمی‌تواند این تعداد خودرو را در خود جا دهد.

سالاری نسب درباره احتمال تکرار قطع گاز جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی در فصل زمستان سال جاری گفت: پارسال مقطع کوتاهی این اتفاق افتاد و دلیل آن ناترازی در مصرف و تولید گاز بود، اکنون بالاترین میزان تولید و مصرف گاز را در همسایگان داریم، سال گذشته زمان کوتاهی برخی جایگاه‌ها را برای حفظ فشار از دست دادیم و دوباره برگشتیم.

وی یادآور شد: قابل پیش‌بینی نیست که امسال چه اتفاقی می‌افتد، اما ما آمادگی کامل را داریم، مسئولیت ما رساندن سوخت مایع به نیروگاه‌ها، صنایع و حمل و نقل است و مشکلی از این بابت نداریم./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا