اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبانک ، بورس وبیمهبانک، بیمه و بورستجارتراه و مسکنصنعت و معدنصنعت ومعدن

معاون امور اعتباری بانک مسکن: اقساط وام ٢ میلیارد تومانی قانون جوانی پلکانی شد/ پله اول ١۵ میلیون تومان

سید محسن فاضلیان اظهار داشت: سقف اقساط این وام ٣۵ میلیون تومان است و نه ٣٧ میلیون و در ٢٢ سال آینده این عدد قابل توجهی نیست اما در مدل پلکانی میزان پرداخت اقساط در یک قاعده و فرمول مشخص بین ١۵ تا ٢٠ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، سید محسن فاضلیان، معاون امور اعتباری بانک مسکن در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال درباره اقساط ٣٧میلیون تومانی وام ٢ میلیارد تومان اوراق بانک مسکن و اینکه آیا خانوار دارای ۴ فرزند امکان پرداخت این اقساط را دارند، اظهار داشت: در آذر ماه سال ١۴٠٠ قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب شد که در ماده ٩ این قانون صراحتا آمده است که تسهیلات خرید و جعاله به میزان هر فرزند زیر ٢٠ سال -در شهرهایی که نرخ باروری بیش از ٢.۵ نباشد- تا ٢۵ درصد تا سقف دو برابر یعنی ۴ فرزند افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: بنابراین سقف وام برای خانوار دارای ۴ فرزند به ١ میلیارد و ٩٢٠ میلیون تومان می‌رسد و در این قانون ١٠ سال به سررسید اقساط اضافه می‌شود و در نهایت دوره بازپرداخت اقساط به ٢٢ سال می‌‌رسد.

عضو هیات عامل بانک مسکن تاکید کرد: باید این موضوع را در نظر گرفت که درباره نرخ سود تسهیلات و نرخ سپرده هیچ اختیاری نداریم و در این باره بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد و بانک مرکزی نرخ سود ٢٣ درصدی برای این وام را در نظر گرفته‌است.

فاضلیان در پاسخ به این سوال ایلنا مبنی بر اینکه با نرخ سود ٢٣ درصدی نمی‌توان به تسهیلات را حمایتی دانست، اظهار داشت: مراد از قانون اعطای یارانه به نرخ سود این تسهیلات نیست و مراد قانون این است که افزایش سقف تسهیلات خودش حمایت محسوب می‌شود و مفهومی از حمایت است.

معاون بانک مسکن با بیان اینکه ناتوانی بازپرداخت اقساط این وام در خانوار با ۴ فرزند نکته درستی است، گفت: همین الان افراد ٢ میلیارد تومان سپرده گذاری کنند می‌توانند ۴٠ میلیون تومان سود دریافت کنند بنابراین اگر می‌گویید نرخ سود در اقساط بالا است در نظر بگیرید که بانک همین سود را به بخش سپرده می‌دهد. اما باید برای این موضوع راهکاری در نظر گرفت و در حال برنامه‌ریزی هستیم که رژیم پرداخت اقساط را با قدرت خانوار متناسب کنیم و بازپرداخت اقساط پلکانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: سقف اقساط این وام ٣۵ میلیون تومان است و نه ٣٧ میلیون و در ٢٢ سال آینده این عدد قابل توجهی نیست اما در مدل پلکانی میزان پرداخت اقساط در یک قاعده و فرمول مشخص بین ١۵ تا ٢٠ میلیون تومان خواهد بود./ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا