اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنایع معدنیصنعت و معدنصنعت ومعدننمایشگاه و رویدادتجاریهمایش و نمایشگاه

معاون وزیر صمت: ارتباط ایران با اوراسیا فرصتی برای جذب و انتقال فناوری در حوزه معادن است

محمدرضا موثقی‌نیا گفت: ارتباط ایران با کشورهای عضو اوراسیا ضمن جذب تکنولوژی از کشورهای فناور، منجر به انتقال دانش و فناوری‌های نوین در حوزه معادن و صنایع معدنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، محمدرضا موثقی‌نیا در بازدید از دومین نمایشگاه اوراسیا که در محل دایمی نمایشگاه های تهران در حال برگزاری است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور ایران در اوراسیا فرصت بسیار خوبی برای همه حوزه های صنعتی و معدنی کشور است و باید از این ظرفیت و فرصت استفاده کرد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) با بیان اینکه در صنعت کشور نیازمند توسعه هستیم، گفت: ما در دهه های گذشته دنبال این بودیم که دانش و فناوری که در سایر کشورها توسعه پیدا کرده است را به نوعی با روش‌های مهندسی معکوس بومی‌سازی کنیم.

وی بیان‌داشت: در دهه ١۴٠٠ به دنبال این هستیم که خودمان بتوانیم به دانش و فناوری جدید دست یابیم و با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مدیریت دانش را در داخل کشور انجام دهیم؛ در این زمینه شروع خوبی داشتیم و در شرکت های فولادی و صنعتی بزرگ مثل فولاد مبارکه و ملی مس تفاهمنامه ای در این زمینه در یک ماه گذشته امضا شد.

موثقی‌نیا با اشاره به ظرفیت بندر پارسیان گفت: یکی از مزیت‌های خوب کشور، دسترسی به سواحل است، طی یک برنامه منسجم از این مزیت برای توسعه معدن و صنایع معدنی باید استفاده کنیم که این امر مستلزم ارتباط با کشورهای دیگر برای واردات مواد اولیه و تجهیزات است که در کشور با کمبود مواجه هستیم.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: همچنین می توانیم برخی از تجهیزاتی که در کشور به دانش فنی آنها دست یافته ایم را به همراه فناوری های مواد خام معدنی به خارج از کشور صادر کنیم./ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا