اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدنلوازم خانگی

مُهر تایید معاون وزیر صمت بر کیفیت بالای لوازم خانگی داخلی

از سال ‌۹۷ تا سال ‌۹۹ با حمایت‌هایی که از صنعت لوازم‌خانگی شد، تولید ۸.۵ میلیون دستگاه در سال‌به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید‌که به این ترتیب ۸۰‌ درصد افزایش تولید داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت می‌گوید: از صد درصد واحدهای تولیدی، کیفیت ۵۰ تا ۶۰ درصد واحدهای تولیدی خوب است.

به گزارش اهام ایران، محمد وصالی با بیان اینکه پیش از تحریم‌ها، ۷۰‌ درصد بازار لوازم‌خانگی در اختیار برندهای کره‌ای بود، گفت: از سال ‌۹۷ تا سال ‌۹۹ با حمایت‌هایی که از صنعت لوازم‌خانگی شد، تولید ۸.۵ میلیون دستگاه در سال‌به ۱۵.۵ میلیون دستگاه رسید‌که به این ترتیب ۸۰‌ درصد افزایش تولید داشتیم.

او ادامه داد: شاید آن روزها، روزهایی بود که باید با کد ملی برای یک محصول لوازم‌خانگی ثبت‌نام می‌شد و ممکن بود اتفاقات خیلی بدی بیفتد که مهار شد.

او افزود: اشتغال این صنعت ۳۰۰‌ هزار نفر، گردش مالی آن ۶‌ میلیارد دلار و واحدهای فعال ما حدود ۵۰۰ واحد است که البته تا ۸۰۰ واحد تولیدی، ظرفیت خالی داریم.

وصالی با اشاره به افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰‌ درصدی برخی از محصولات از جمله یخچال ساید و دو قلو، تصریح کرد: در مورد لباسشویی تولید بالاتر بود و خوشبختانه افزایش قیمت بالایی را نداشتیم و این افزایش زیر ۲۰ تا ۳۰‌ درصد در سال ‌بوده‌است. مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور در این دو سال‌با توجه به تغییرات نرخ ارز، میانگین حدود ۶۰‌درصد افزایش داشته‌است؛ به‌عنوان نمونه قیمت جهانی ماژول تلویزیون ۳۰‌ درصد، کمپرسور یخچال ۲۰‌ درصد و ورق‌های رنگی، پیش رنگ، ورق سرد مورد‌استفاده در بدنه اجاق گاز و لباسشویی، از سال ‌۹۷ به‌صورت میانگین حدود ۶۰‌ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع لوازم‌خانگی و اداری وزارت صمت در پایان دررابطه باکیفیت محصولات لوازم‌خانگی تولیدی هم گفت: از صددرصد واحدهای تولیدی، کیفیت ۵۰ تا ۶۰‌ درصد واحدهای تولیدی خوب است و حتی صادرات معکوس می‌شود؛ مردم بدانند محصول ایرانی به خارج از مرزهای اطراف می‌رود و لیبل خارجی یا کره‌ای می‌خورد و دوباره به داخل کشور برمی‌گردد و مردم به تصور کالای خارجی آن را خریداری می‌کنند./آهام ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا