اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتشکلهاشرکتهاصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدن

نایب رییس کمیسیون گمرک اتاق بازرگانی: راه اندازی شرکت‌های مدیریت واردات در دستور کار قرار گیرد

بهنام علیخانی گفت: برای خرید مناسب، حمل و نقل اقتصادی، کنترل و مدیریت اسناد و فرایند‌ها، اقدام به موقع در مراحل خرید تا ورود کالا به مقصد نیازمند شرکت‌های حرفه‌ای در حوزه واردات هستیم تا با کاهش هزینه و زمان از خروج ارز و ماندگاری کالا در مبادی ورودی جلوگیری شود و تولید و تجارت رقابتی‌تر شود.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)، بهنام علیخانی گفت: برای حل مشکلات پیمان سپاری ارزی، پیشنهاد ما مبادلات ارزی شرکت‌های واردکننده و صادر کننده تحت نظارت نهادهای ذیربط در سامانه‌ای چابک است که حتی می‌تواند این اقدام توسط اتاق بازرگانی انجام شود که زمان مبادله در آن به حداقل کاهش پیدا کند و قابل رصد نیز باشد.

نایب رییس کمیسیون گمرک اتاق بازرگانی ایران در ادامه با بیان اینکه موضوع صدور و ابلاغ بخشنامه‌های یک شبه مانند اقدامات اخیر در حوزه تخصیص ارز که مشکلات زیادی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: این بخشنامه‌ها عموما غیر کارشناسی در حوزه صادرات است که موجب می‌شود شرکت‌ها را از بازارهای بین المللی دور شوند و امکان برگشت به این بازارها بسیار هزینه بر خواهد بود.

علیخانی بیان کرد: ایجاد شرکت‌های مدیریت واردات شامل مدیریت اسناد و لجستیک یکپارچه برای کنترل کامل فرآیند واردات مواد اولیه و ماشین آلات از ابتدای خرید تا ترخیص و تحویل کالا برای جلوگیری از تحمیل هزینه های مضاعف از جمله انبارداری، دموراژ ، اموال تملیکی و …. و همچنین جلوگیری از رسوب و ماندگاری محموله های تجاری در انبارها و محوطه های گمرکی می‌تواند فرآیند واردات را تسهیل کند و با ورود نهاده های ارزان قیمت و تسریع و تسهیل واردات به رشد تولید و تجارت بینجامد./صداوسیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا