اقتصاد

نرخ تورم ماهانه ۹ استان کمتر از ۲ درصد است

یک سوم استان‌های کشور (۹ استان) نرخ تورم ماهیانه کمتر از ۲ درصد داشتند و خوزستان کمترین و آذربایجان غربی بالاترین میزان را به نام خود ثبت کردند.

به گزارش روز شنبه ، مرکز آمار نرخ تورم استان‌های کشور را به تفکیک ارائه کرد.

براساس این گزارش نرخ تورم ماهانه آذرماه ۹۹ نسبت به آبان ماه ۲ درصد رشد داشت. در آذرماه بیشترین نرخ تورم ماهیانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ۴.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهیانه مربوط به استان خوزستان با ١.٠ درصد افزایش است.

گیلان، ‌مرکزی، خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، بوشهر، ‌ سمنان، تهران و گلستان استان‌هایی بودند که کمترین رشد نرخ تورم ماهیانه را داشتند.  

نرخ تورم نقطه به نقطه (تورم آذرماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته) برای خانوارهای کشور ۴۴.٨ درصد است بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کردستان (۵۴.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم  (۴١.٢ درصد) است.

نرخ تورم نقطه به نقطه پایتخت ۴۱.۴ درصد بود و از میانگین کشوری ۱۰.۹ درصد بیشتر بود.  

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آذر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٠.۵ درصد رسید. بررسی جداول نشان می‌دهد که ۱۷ استان نرخ تورم کمتر از ۱۷ درصد داشتند.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣۵.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ­آذربایجان غربی (٢٧.٢ درصد) است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا