اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتتجارتصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدنصنعت ومعدنفن آوری و ارتباطات

واردات موبایل‌های دکمه‌ای به کشور ممنوع می‌شود

ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر کرده دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از اجرای مصوبه در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ از جمله جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای را در ستاد ارائه کند.

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید و اقتصاد)، بر اساس مصوبات صد و شصت و چهارمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مقرر شد دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری گزارشی از اجرای مصوبه در سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳ در خصوص اجرای مصوبه ستاد تسهیل و چگونگی تخصیص ارز و جلوگیری از واردات گوشی تلفن همراه دکمه‌ای و حمایت از واحدهای تولید کننده تلفن همراه را در ستاد ارائه کند.

همچنین مقرر شد سازمان بازرسی کل کشور نسبت به پیگیری اجرای بند ۲/۲ مصوبات جلسه ۱۵۶ ستاد تسهیل در خصوص الزام گمرک به عدم جلوگیری از ورود قطعات تلفن همراه به بهانه قاعده ۲ بند الف اقدام کند.

گفتنی است اواخر سال گذشته گزارش‌های مربوط به تولید موبایل (دکمه‌ای) تقلبی از یک برند مشهور در کشور منتشر شد و برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در این رابطه گفته بود که بررسی موضوع تولید موبایل تقلبی در کشور به سازمان حمایت و وزارت ارتباطات ارجاع داده شده است.

هر چند به گفته این مقام مسئول با توجه به شرایط تحریم واحدها ملزم به داشتن نمایندگی رسمی نیستند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا